שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יצוגית 170 מיליון נגד בנק דיסקונט: גובה עמלות וריביות בחש' מט"ח

חדשות

יצוגית 170 מיליון נגד בנק דיסקונט: גובה עמלות וריביות בחש' מט"ח, צילום: בנק דיסקונט, בניין ההנהלה המרכזית בתל אביב, צילום דוד שי
יצוגית 170 מיליון נגד בנק דיסקונט: גובה עמלות וריביות בחש' מט"ח
08/08/2013, עו"ד אנה נודל

עו"ד ברק רון הגיש בקשה לתובענה ייצוגית נגד בנק דיסקונט אחרי שגילה שהבנק פתח ללא הוראתו חשבונות מטבע חוץ על שמו ואף חייב אותם בעמלות וריביות

לקוח של בנק דיסקונט הגיש בקשה לתובענה ייצוגית נגד הבנק בגין גביית עמלות וריביות בחשבונות מט"ח בניגוד לחוק. התובע הייצוגי, עו"ד ברק רון, טוען שהבנק פתח על שמו חשבונות מט"ח מבלי שהתבקש לכך על-ידו וגבה בגינם עמלות וריביות.

עו"ד רון ביצע העברת כספים במטבע זר לפני מספר שנים. לאחרונה הוא גילה כי ההעברות הללו בוצעו באמצעות חשבונות מט"ח ששויכו לחשבון עובר ושב שלו. פתיחת חשבונות מט"ח נעשתה לטענתו ללא בקשתו וללא ידיעתו. הבנק פתח עבורו חשבון דולרי וחשבון לירות שטרלינג וחייב מפעם לפעם את החשבונות האלה בעמלת מינימום פעולות או עמלות עד שש פעולות.

לטענתו, החיובים נעשו באופן לא סדיר ולא עקבי. העמלות יצרו בחשבונות הללו יתרת חוב שצברו ריבית. עוה"ד רון טוען עוד שהחשבונות נפתחו ללא בקשתו, מבלי שהוא חתם על טפסים לפתיחת חשבון.

הבנק הפר הוראות נוהל בנקאי תקין האוסרות על גביית עמלת ניהול חשבון בחשבונות מט"ח, נטען בבקשה לאישור ניהול תובענה ייצוגית נגד בנק דיסקונט. בית המשפט התבקש למנות בודק שיבחן את התנהלות הבנק, ולפסוק לטובת קבוצת הנפגעים פיצוי בסך של כ-170 מיליון שקל.

עו"ד רון מבקש לייצג בתביעה הייצוגית את לקוחות בנק דיסקונט שנפתח עבורם חשבון מט"ח שלא ביוזמתם וחויב בעמלות וריביות חרף העובדה שהחשבון לא היה פעיל.

 

(ת"צ 60832-07-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה