שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכנסת אישרה: המשקיעים בחברות ציבוריות יוכלו להצביע באינטרנט

חדשות

הכנסת אישרה: המשקיעים בחברות ציבוריות יוכלו להצביע באינטרנט , צילום: צילום: istock
הכנסת אישרה: המשקיעים בחברות ציבוריות יוכלו להצביע באינטרנט
31/07/2013, עו"ד אנה נודל

רשות ניירות ערך תקים מערכת אינטרנטית שתאפשר למחזיקי ניירות ערך להצביע באספות של החברות הציבוריות. הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה והועברה לוועדת המדע והטכנולוגיה להכנתה לקריאות השנייה והשלישית

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ג') בקריאה ראשונה הצעת חוק שתאפשר למשקיעים במניות ואגרות חוב של חברות ציבוריות להצביע באספות באמצעות מערכת הצבעה אינטרנטית.  חוק ניירות ערך (מערכת הצבעה אלקטרונית) נועד לעודד את המחזיקים בניירות ערך לממש את זכות ההצבעה שלהם באספות. רשות ניירות ערך תקים לצורך כך מערכת אינטרנטית שתאפשר למשקיעים להשפיע על החלטות החברה בה הם מושקעים ללא צורך בנוכחות פיזית באספות.

סגן שר האוצר, ח"כ מיקי לוי הסביר כי "נכון להיום, שיעור השתתפות הציבור בקבלת החלטות באספות בעלי מניות בחברות ציבוריות או באספות מחזיקי תעודות התחייבות הוא נמוך, והסיבות לכך מגוונות. פרויקט מערכת ההצבעה האלקטרונית יוצא מתוך נקודת הנחה שאחת הסיבות לכך נובעת מהיותו של הליך ההצבעה מסורבל ובלתי נגיש. בהתאם לכך, מי שכבר נושא בנטל הכרוך בהצבעה הוא, ככל הנראה, מי שההצבעה הקונקרטית בעלת חשיבות גדולה בעבורו".

לדבריו, מטרת הפרויקט היא להקל את נגישותם של הזכאים להצביע באספות מקרב ציבור המשקיעים הרחב למידע על האספות ולאפשרות מימוש זכויות ההצבעה שלהם באספות. כלומר, התכלית היא הסרת חסמים טכניים המונעים מציבור המשקיעים להיות אקטיבי יותר ולממש את זכויות ההצבעה שלו.

חברי הבורסה יידרשו להמציא לרשות ניירות ערך את כל הנתונים על מצביעים פוטנציאליים המחזיקים בניירות ערך באמצעותם, ומיד לאחר קבלת אישור המצאת הנתונים מאת המערכת, להמציא למצביעים הפוטנציאליים הללו את המידע והפרטים הנדרשים להם לצורך הצבעה, ובכלל זה מידע הנוגע לאסיפה הרלוונטית וקודי זיהוי לצורך ביצוע ההצבעה באמצעות מערכת הצבעה האלקטרונית.

המצביעים, מצדם, ייגשו באמצעות קודי הזיהוי שקיבלו מחברי הבורסה ויצביעו בפעולה פשוטה, באתר אינטרנט ייעודי אשר ייפתח להצבעה. סמוך למועד פתיחת האסיפה תינעל מערכת ההצבעה האלקטרונית והיא תייצר קובץ של נתוני המשתמשים בה. קובץ זה יועבר אל מזמן האסיפה באמצעות מערכת יעל. סך תוצאות ההצבעה – הן האלקטרונית והן הפיזית לרבות באמצעות כתבי הצבעה שנמסרו למזמן האסיפה או שנשלחו בדואר רשום – ייבדקו וישוקללו על ידי מזמן האסיפה לידי תוצאה מספרית אחת וידווחו לרשות ולציבור כדין.

13 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה ראשונה, נמנע אחד וללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת המדע והטכנולוגיה להכנתה לקריאות השנייה והשלישית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:107
קומיט וכל טופס במתנה