שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דרישה ממשרד המשפטים: שימוע למשפחות לפני שחרור רוצחי יקיריהן

חדשות

דרישה ממשרד המשפטים: שימוע למשפחות לפני שחרור רוצחי יקיריהן, צילום: אוהל משפחות שכולות. צילום: שרה ויינברג, באדיבות ארגון אלמגור
דרישה ממשרד המשפטים: שימוע למשפחות לפני שחרור רוצחי יקיריהן
29/07/2013, עו"ד אורי ישראל פז

הפורום המשפטי למען ישראל פנה למחלקת החנינות במשרד המשפטים בדרישה לזמן לשימוע את כל ההורים והמשפחות השכולות ולהעביר להם כל מידע רלוונטי לפני שחרור רוצחי יקיריהם. היעלה על הדעת שמערכת המשפט האמריקאית תשחרר טרוריסטים בנסיבות דומות?

ממשלת נתניהו אישרה, בישיבת ממשלה סוערת וברוב של 13 מול 7 מתנגדים ושני נמנעים, את שחרורם של 104 אסירים פלשתינים עם דם על הידיים – ובפורום המשפטי למען ישראל מוחים על שחרור הרוצחים, המהווה לשיטתם אי-צדק ופגיעה בשלטון החוק, ויוזמים מהלך משפטי כדי "לסנדל" את השחרור הסיטונאי של המחבלים, לקראת עתירה מסתמנת לבג"ץ.

בפורום המשפטי דורשים את מיצוי זכויותיהן של משפחות הנרצחים. עו"ד יוסי פוקס פנה מטעם הפורום לעורכת הדין אמי פלמור, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, בתביעה כי תודיע לכלל משפחות נפגעי פעולות האיבה הרלוונטיות ותפעל לאפשר להן למצות את זכויותיהן לשימוע ולערער על הליכי השחרור והחנינה.

"חלק מהפיגועים בוצעו בשנות ה-80 והורי הנרצחים הם אנשים מבוגרים", מסביר עוה"ד פוקס במכתב לפלמור. "אין כל וודאות לכך שהפרסומים השונים שכללו את רשימת המחבלים הגיעו לידיעתם, ולנוכח העובדה שיש בידי המדינה את פרטי כל משפחות השכול, מוטלת על המחלקה בראשותך, החובה לפנות באופן יזום ומבעוד מועד למשפחות השכול כדי ליידע אותן על זכותן להביע התנגדות מנומקת לשחרור רוצחי יקיריהן".

בפורום המשפטי תובעים גם כי המדינה תעביר לכל משפחה את חוות דעתו של השב"כ לגבי רוצח יקיריה, כדי שתינתן לה האפשרות להגיש התנגדות מנומקת ואף לזמנה לשימוע בעל-פה בפני הגורמים המוסמכים במשרד המשפטים. זאת בעקבות פסיקת בג"ץ ולפיה, יש לבחון את מידת המסוכנות של המחבלים העתידים להשתחרר והסיכוי שישובו לפעילות טרור, אף כאשר מדובר בהחלטה מדינית.

עוה"ד פוקס אומר כי משמדובר ברוצחים עם דם על הידיים, גוברת חובת המדינה לבחון את מידת המסוכנות של המשוחררים על חידוש המשא ומתן המדיני עם הפלשתינים. "קשה להפריז באחריות הממשלה שמשלחת רוצחים לחופשי, דבר שעלול לסכן חיי אזרחים, ודווקא בשל כך חיוני לאפשר למשפחות ולציבור לערער על ההחלטות".

"זהו מסר ברור לטרוריסטים שמשפט ומאסר בבית משפט בישראל אינם סוף פסוק וכי הטרור כדאי", אומר מנכ"ל הפורום, נחי אייל. "גרוע מכך הוא שבשחרור פושעים וטרוריסטים תהיה סכנה לציבור הרחב, מכיוון שרובם יחזרו לפעילות טרור, כפי שהוכח בעבר".

בפורום המשפטי תוקפים את הממשל האמריקאי, שמעניק גיבוי ותמיכה לשחרור טרוריסטים ואומרים כי מדובר בצביעות בוטה המהווה עלבון צורב כלפי ישראל ומערכת המשפט שלה. "לא יעלה על הדעת שמערכת המשפט האמריקאית היתה מסכימה לשחרר טרוריסטים בנסיבות דומות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:102
קומיט וכל טופס במתנה