שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי הדין והשופטים ישביתו את פעילותם לזכרם של עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית ז"ל

חדשות

עורכי הדין והשופטים ישביתו את פעילותם לזכרם של עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית ז"ל, צילום: עו"ד נתן ז'ורנו ז"ל. צילום: המשפחה
עורכי הדין והשופטים ישביתו את פעילותם לזכרם של עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית ז"ל
24/07/2013, עו"ד אנה נודל

אחד הלקוחות של עו"ד נתן ז'ורנו, שעובד כמאבטח, ירה למוות בו ובבתו ימית שהתמחתה במשרד. לשכת עורכי הדין והנהלת בתי המשפט קוראים להשבית הבוקר את מערכת המשפט, בין השעות 10:00 ל-11:00

עורך הדין נתן ז'ורנו (בן ה-56) ובתו ימית (בת ה-26) שהתמחתה במשרדו נרצחו אתמול (ג') על-ידי לקוחם. הלקוח שעובד כמאבטח הגיע למשרד עורכי הדין שנמצא במרכז כלל שברחוב יפו בירושלים, ירה למוות בנתן וימית ז'ורנו וניסה להימלט מהמקום, אבל נעצר ונוטרל כ-50 מטרים מזירת הירי על-ידי שוטר לשעבר.

נתן ז'ורנו היה בעבר מפקד משטרת בית שמש ועבד כעורך דין פלילי. עוה"ד ז'ורנו ייצג את החשוד, תושב מעלה אדומים כבן 40, בתיק גירושין. מהחקירה הראשונית עולה כי החשוד הגיע למשרד כדי לדרוש את כספו בחזרה.

בעקבות הרצח, הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין קרא לכלל עורכי הדין להשבית היום (ד') לשעה את הדיונים המתקיימים בבתי המשפט, לשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ ואת הפעילות במוסדות לשכת עורכי הדין – "במחאה על האלימות הגואה נגד ציבור עורכות ועורכי הדין, ובדרישה לטפל בה במלוא חומרת הדין". הלשכה מבקשת להשבית את העבודה בין השעות 10:00 ל-11:00 בבוקר.

בהמשך לקריאתה של הלשכה להשבתת הפעילות למשך שעה פנה מנהל בתי השפט השופט מיכאל שפיצר לשופטים: "בהתאם לשיקול דעתכם ונסיבות המקרה, נבקשכם לשקול בחיוב פניות של עורכי דין בשעה האמורה".

הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין יצא בקריאה לרשויות אכיפת החוק "שלא לעבור לסדר היום, ולעשות כל אשר לאל ידן לשמירה על ביטחון ציבור עורכי הדין, המהווה חלק בלתי נפרד משלטון החוק בישראל".

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, "החומרה כפולה ומכופלת שכן אין זו הפעם הראשונה שנרצח עו"ד בישראל. רצח של עו"ד, על רקע מילוי תפקידו, פוגע פגיעה קשה ביסודות שלטון החוק ובדמוקרטיה בישראל ובכל אזרח ואזרח בארץ. אני מצפה מהמשטרה, ממערכת אכיפת החוק ומבתי המשפט להעמיד לדין את מבצע המעשה במהרה ולפעול נגדו במלוא חומרת הדין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:129
קומיט וכל טופס במתנה