שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהלת חשבונות לקוית שמיעה שפוטרה לקראת הפנסיה תפוצה ב-400 אלף שקל

חדשות

מנהלת חשבונות לקוית שמיעה שפוטרה לקראת הפנסיה תפוצה ב-400 אלף שקל, צילום: לוגו המועצה
מנהלת חשבונות לקוית שמיעה שפוטרה לקראת הפנסיה תפוצה ב-400 אלף שקל
18/07/2013, עו"ד אורי ישראל פז

השופטת מיכל לויט ביקרה את המועצה המקומית קרני שומרון על התנהלותה כלפי עובדת חרשת בת 63 שעבדה במועצה כמנהלת חשבונות עשרות שנים עד שהוקמה מחיצה במשרדה שהקשתה עליה לתקשר עם הסביבה. תפוצה תקדימית ב-50 אלף שקלים בשל עוגמת נפש

בית הדין לעבודה בתל אביב פסק לזכותה של דבורה אפק, מנהלת חשבונות חרשת בת 63 שפוטרה מעבודתה במועצה המקומית קרני שומרון, פיצוי בסך 320 אלף שקלים בשל אובדן השתכרות וזכויות סוציאליות ופיצוי בסך 50 אלף שקל בגלל עוגמת נפש שנגרמה לה נוכח סיום העסקתה בניגוד לדין. 25 אלף שקל נוספים נפסקו לטובתה על הוצאות משפט שנגרמו לה.

אפק עבדה במועצה כמנהלת חשבונות במשך כ-25 שנה, ופוטרה ארבע שנים בלבד לפני הגיעה לגיל פרישת חובה, כי המועצה המקומית קרני שומרון הוציאה אותה לפנסיה מוקדמת.

השופטת מיכל לויט הגיעה למסקנה כי הגם שקודם לסיום העסקתה של אפק חלה נסיגה בתפקודה, מקצועית וחברתית, המועצה לא רק שלא ניסתה לסייע בידיה נוכח מוגבלותה אלא שבפעולותיה ובמחדליה הביאה להחמרה במצבה. כך למשל, המועצה הקימה מחיצה במשרדה של אפק בינה לבין עובדת אחרת, שמנעה ממנה לתקשר עם הסביבה, נוכח היותה חרשת וקוראת שפתיים. לאחר מכן אפק אף הועברה אל מחוץ למחלקת הגזברות שבה עבדה ולאט-לאט בודדה משאר עובדי המועצה.

בית הדין לעבודה פסק כי על המועצה היה לפעול בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ולבצע את ההתאמות הנדרשות ביניהן שינוי דרישות התפקיד של אפק, לתת לה הכשרה והדרכה, לשנות את נוהלי העבודה ולעשות כל שניתן כדי למצוא לה תפקיד חלופי. כל זאת קל וחומר משמדובר בגוף ציבורי המחויב ביתר שאת להתנהל לפי עקרון השוויון.

השופטת לויט קבעה כי המועצה כלל לא התחשבה במוגבלותה של התובעת כשסיימה את העסקתה, התעלמה מהתנגדות ועד העובדים לסיום העסקתה ומפניות מגורמים שונים בבקשה שלא לסיים את העסקתה, לא נועצה בכל גורם מקצועי המצוי בנושא שילובם של אנשים בעלי מוגבלות בכל הנוגע לסיום ההעסקה, והתעלמה מחובתה לבצע העדפה מתקנת ולפעול לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלויות בגדרי המועצה.

המועצה אף התעלמה בהחלטתה מיתר הנסיבות האישיות של התובעת, שהיה בהן כדי להטות את הכף להמשך העסקתה, כמו תקופת עבודתה במועצה 25 שנה, המצב הכלכלי הקשה שתואר על ידה כשבעלה הוא נכה מלחמה וחולה סרטן שאינו עובד ועול הפרנסה רק על כתפיה, היותה אם שאיבדה את בתה בתאונת דרכים ואת העובדה שנוכח מוגבלותה וגילה, סיכוייה למצוא עבודה חלופית נמוכים ביותר.

 

(ס"ע 49558-11-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:230
קומיט וכל טופס במתנה