שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המדינה תובעת ארבע מפלגות שהשתתפו בבחירות הקודמות ולא נכנסו לכנסת

חדשות

המדינה תובעת ארבע מפלגות שהשתתפו בבחירות הקודמות ולא נכנסו לכנסת , צילום: צילום: Yiftach T
המדינה תובעת ארבע מפלגות שהשתתפו בבחירות הקודמות ולא נכנסו לכנסת
17/06/2013, עו"ד אנה נודל

המדינה דורשת מהמפלגות גיל, מימד, עלי"ה וצומת להשיב את המקדמות ששולמו להן מאוצר המדינה בסך של 7 מיליון שקל על חשבון כספי מימון מפלגות, לאחר שהן קיבלו פחות מ-1% מקולות הבוחרים

המדינה הגישה בבית המשפט המחוזי בירושלים תביעות נגד ארבע מפלגות להשבת המקדמות ששולמו להן מאוצר המדינה על חשבון כספי מימון מפלגות בסכום כולל של 7 מיליון שקל.

המפלגות גיל-גמלאי ישראל לכנסת, עלי"ה – עמנו למען ישראל המתחדשת, מימד – מדינה יהודית מדינה דמוקרטית וצומת – התנועה לציונות מתחדשת השתתפו בבחירות לכנסת ה-18 שהתקיימו בפברואר 2009. בהתאם לחוק מימון מפלגות, רשימת מועמדים שקיבלה למעלה מ-1% מהקולות הכשרים בבחירות זכאית למימון הוצאות הבחירות שלה. ארבעת המפלגות קיבלו מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות אך לא זכו ביותר מ-1% מהקולות ולכן המדינה דורשת להשיב את המקדמות בצירוף ריבית, הצמדה ושכר טרחת עורכי הדין.

מפלגת גיל נתבעת על סך של כ-5.2 מיליון שקל והמפלגות מימד, עלי"ה וצומת נדרשות לשלם 871 אלף שקל כל אחת.

בשנת 2011 התקבלה בבית המשפט המחוזי תביעה דומה שהוגשה נגד מפלגת חץ להשבת כספי המקדמה ששולמו לה. על החלטה זו הוגש ערעור, ובית המשפט העליון קבע שהמפלגה מחויבת להשיב את כספי המקדמות. מכיוון שמדובר בפסק דין ראשון מסוגו, הסכימה המדינה להסדר לפיו יוחזר חלק מהמקדמה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה