שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש לשכת עוה"ד: "הלשכה לא פועלת לפי מכסות. השינוי חייב להיות בשערי המקצוע"

חדשות

ראש לשכת עוה"ד: "הלשכה לא פועלת לפי מכסות. השינוי חייב להיות בשערי המקצוע", צילום: צילום: יח"צ
ראש לשכת עוה"ד: "הלשכה לא פועלת לפי מכסות. השינוי חייב להיות בשערי המקצוע"
16/06/2013, ליאור שדמי שפיצר

בנאום שנשא בטקס ההסמכה של עורכי הדין החדשים שיצטרפו לכ-52 אלף עורכי הדין הפעילים בישראל דיבר עו"ד דורון ברזילי על הצפת המקצוע, הפחתת תשלום דמי החבר והסיוע לחברי הלשכה

"הלשכה איננה פועלת ולא תפעל לפי מכסות קבלה. אנו מבקשים לקבל את הטובים והראויים ביותר, והשינוי חייב להיות בשערי המקצוע", כך אמר ביום חמישי האחרון ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד דורון ברזילי, בנאום שנשא בטקס ההסמכה השנתי של לשכת עורכי הדין בבנייני האומה בירושלים.

בטקס ההסמכה החגיגי הצטרפו לשורותיה של הלשכה 2,132 חברים חדשים שהצטרפו ל-51,708 עורכי דין פעילים החברים בלשכה. בכך, מספרם הכולל של החברים הפעילים יעמוד על כ-54 אלף עורכי דין.

ראש הלשכה בירך את המוסמכים החדשים וציין שלושה נושאים עיקריים אשר דורשים תיקון ושיפור: הצפת מקצוע עריכת הדין, הפחתת תשלום דמי החבר והסיוע לחברי הלשכה, הצעירים והוותיקים כאחד. "השמירה על איכותו של המקצוע, מחייבת את הארכת תקופת ההתמחות ושינוי מתכונת הבחינה באופן שיקנה את מכלול הכלים הפרקטיים להכשרת המתמחה", אמר ראש הלשכה בהתייחסו להצפת המקצוע.

בנושא תשלום דמי החבר ציין עו"ד ברזילי כי לאחר בדיקה יסודית שנעשתה מטעמו אודות הכנסות דמי החבר, נמצא כי מחציתן מופנות לסבסוד פעילויות תרבות ופנאי. "אני סבור כי על דמי החבר לגלם את פעילויות החובה והרשות של הלשכה, ואילו פעילות התרבות והפנאי צריכות להיות ממומנות בידי מי שיבקש להשתתף בהן", הוסיף ראש הלשכה. כמו כן, סיפר ברזילי על הפרויקטים השונים שיצרה הלשכה בשנה האחרונה למען ציבור עורכי הדין הצעירים – פרויקט חונכות מיוחד של עורכי דין ותיקים כלפי עורכי דין צעירים – "המנטורים", פרויקט אימות חתימה בידי עורכי דין בלשכות הוצאה לפועל המסייע כבר למאות עורכי דין, ופרויקט "משפט על הבר" שמטרתו להעשיר את עולמם המקצועי של עורכי הדין באווירה נינוחה.

בנוסף סקר עו"ד ברזילי את המאבק הממושך והעיקש שמנהלת הלשכה נגד מסיגי גבול המקצוע לרבות לבנת פורן. המאבק מנוהל בימים אלה באמצעות קמפיין וויראלי, בין היתר ברשתות החברתיות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:226
קומיט וכל טופס במתנה