שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט המחוזי בנצרת החל לשמוע ראיות חדשות בתיק הרצח של תאיר ראדה

חדשות

בית המשפט המחוזי בנצרת החל לשמוע ראיות חדשות בתיק הרצח של תאיר ראדה, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בנצרת החל לשמוע ראיות חדשות בתיק הרצח של תאיר ראדה
13/06/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש החל לדון הבוקר בערעור על הרשעתו של רומן זדורוב ברצח הילדה תאיר ראדה. בעקבות החלטת בית המשפט העליון, יישמעו עדויות חדשות של מומחים בנושא טביעות הנעל, כלי הרצח והחבלות שנגרמו לראדה

בית המשפט המחוזי בנצרת החל לדון הבוקר (ה') בערעור על הרשעתו של רומן זדורוב ברצח של הילדה תאיר ראדה, שגופתה נמצאה לפני כשבע שני בתא שירותים בבית ספר בקצרין כאשר עליה סימני חתכי סכין ואלימות רבים.

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע ברצח ב-2010 את  זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר. זדורוב הורשע ברצח ושיבוש הליכי משפט ונגזר עליו עונש של מאסר עולם. זדורוב הודה ברצח בפני מדובב, חוקרי המשטרה ושחזר את המעשה לפני מצלמות משטרה.

במהלך הדיון בבית המשפט חזר בו זדורוב מהודאתו אך הרכב השופטים קבע כי "אין לנו ספק שהנאשם שבפנינו הוא הרוצח של הנערה תאיר ראדה. עדותו רצופה שקרים, מניפולציות וחוסר עקביות". ההרשעה התבססה בין היתר על טביעת נעלו של זדורוב שנמצאה על מכנסיה של ראדה.

לאחר ההרשעה הגישו עורכי הדין שמייצגים את זדורוב מטעם הסנגוריה הציבורית, ד"ר אלקנה לייסט ואיתי הרמלין, ערעור לבית המשפט העליון שבו ביקשו לשקול ראיות חדשות. בין היתר הוגשה חוות דעת של מומחה בינלאומי להשוואות טביעות נעל, חוות דעת של מומחית לרפואה משפטית הטוענת כי אין זה סביר שהחתך בפניה של ראדה בוצע באמצעות סכין יפנית כפי ששחזר זדורוב. בנוסף הוגשה עדותו של אדם שטען כי בת זוגו הודתה בפניו ברצח של הילדה ביום האירוע והציגה בפניו סכין ובגדים מגואלים בדם.

בעקבות הערעור הורה בית המשפט העליון לבית המשפט המחוזי לשמוע ראיות וחוות דעת של מומחים בתיק הרצח. שופטי בית המשפט העליון עדנה ארבל, יורם דנציגר וצבי זילברטל כתבו בהחלטתם כי "לאחר שעיינו בכתובים, צפינו בהודאת זדורוב בפני המדובב ובשחזור הרצח, ושמענו את טיעוני הצדדים בהרחבה, הגענו לכלל מסקנה כי יהיה זה נכון להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי, שייגבה שתיים מן הראיות שהתבקשנו להורות על גבייתן: חוות הדעת בנושא טביעות הנעל וחוות הדעת בנושא כלי הרצח והחבלות שנמצאו בראשה של ראדה. בית המשפט יבחן את השפעתן של ראיות אלה על מארג הראיות הכולל ועל תוצאת פסק הדין".

היום בית המשפט שמע את עדותה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק שמראה בחוות דעתה כי אין התאמה בין הסכין אשר לטענת הפרקליטות שימשה את זדורוב ברצח, לבין חבלות הראש שנמצאו בניתוח הגופה. ביום ראשון צפוי להגיע לישראל ויליאם בודז'יאק, מומחה אמריקני לטביעות נעליים. לפי חוות דעתו לא ניתן להוכיח שטביעת הרגל שנמצאה על מכנסיה של הילדה תואמת לסוליית נעליו של זדורוב. עדותו של בודז'יאק סייעה בזיכויו של או ג'יי סימפסון, שהואשם ברצח אשתו לשעבר ובן זוגה. בית המשפט קבע כי בינתיים זדורוב יישאר במאסר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה