שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת "תולעת ספרים": נעצרו שבעה חשודים בתיאום מכרזים של ספרי לימוד

חדשות

פרשת "תולעת ספרים": נעצרו שבעה חשודים בתיאום מכרזים של ספרי לימוד, צילום: צילום: istock
פרשת "תולעת ספרים": נעצרו שבעה חשודים בתיאום מכרזים של ספרי לימוד
28/05/2013, עו"ד אנה נודל

שבעה מנהלי חברות הפצת ספרי לימוד נעצרו בחשד לתיאום מחירים כדי למנוע תחרות. רשות ההגבלים העסקיים חושדת כי החברות הכשילו שני מכרזים של משרד החינוך

חוקרי רשות ההגבלים העסקיים עצרו אתמול (ב') שבעה בכירים בשש חברות העוסקות בהפצת ספרי לימוד לתלמידי בתי ספר. המנהלים חשודים בתיאום מכרזים של ספרי לימוד בפרשה שזכתה לכינוי "תולעת ספרים".

לפי החשד, מנהלי החברות סיכמו ביניהם שלא יגישו הצעות לשני מכרזים שפרסם משרד החינוך במסגרת פרויקט השאלת הספרים כדי להכשילו. מדובר בפרויקט שקם בעקבות המלצות דו"ח טרכטנברג, שבמסגרתו בתי הספר שומרים ספרים משומשים ורוכשים עבור התלמידים ספרי לימוד חדשים בצורה מרוכזת.

המנהלים חשודים גם בכך שתיאמו את המחירים של ספרי לימוד המשווקים לחנויות הספרים וחילקו את החנויות ביניהם כדי למנוע תחרות. לפי החשד, המנהלים תיאמו את ההנחות שיינתנו לחנויות כדי לשמור על רמת מחירים גבוהה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:207
קומיט וכל טופס במתנה