שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש: עיריית תל אביב רשאית לגבות כספים על קיום הפגנות בכיכר רבין

חדשות

היועמ"ש: עיריית תל אביב רשאית לגבות כספים על קיום הפגנות בכיכר רבין , צילום:
היועמ"ש: עיריית תל אביב רשאית לגבות כספים על קיום הפגנות בכיכר רבין
26/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

ויינשטיין תמך בהסדר שהציעה העירייה שלפיו כל הפגנה בעיר שבגינה נגרמות לעירייה הוצאות בשל תאורה או שירותים נוספים תחויב בתשלום: "ההסדר הוא איזון ראוי בין חופש הביטוי לאינטרס של העירייה"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין תומך בהסדר שהציעה עיריית תל אביב המתיר לה לגבות תשלום על קיום הפגנות בשטחה כאשר מתבקשים לצורך כך שירותים נוספים כדוגמת תאורה.

עמדת היועץ המשפטי התבקשה במסגרת דיון בערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה מינהלית שעסקה בשאלת סמכותה של עיריית תל אביב לגבות כספים בגין קיום הפגנות בכיכר רבין.

בית המשפט העליון ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה להתייצב בהליך ולהציע הסדר ראוי לסוגיה העומדת במרכזו. כבר בשלבים מוקדמים מאוד של הדיונים הרבים שהתקיימו בין משרדי הממשלה הרלוונטיים בעניין, ולאחר בירור מול שורה של רשויות מקומיות שונות, התברר כי קיים הבדל מהותי בין עיריית תל אביב יפו לבין רשויות מקומיות אחרות, בעיקר בשל מרכזיותה של העיר, וכפועל יוצא מכך בשל היקף האירועים הנערכים בה ככלל ובכיכר רבין בפרט. כיוון שרוב הרשויות המקומיות האחרות אינן מתמודדות בדרך כלל עם אירועי חופש ביטוי בהיקף ובתדירות גבוהה, הן אינן נדרשות לקבל הכרעה או לגבש הסדר בסוגיות שהועלו בערעור.

במסגרת התייעצויות שונות שהתקיימו במשרד המשפטים, שבחלקן נכחו נציגי עיריית תל אביב, נאותה העירייה לבצע שינויים בנוהל שעמד בבסיס ההליך, במטרה להביא לפתרון מוסכם. בעמדה מטעמו הביע היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו התומכת בהסדר שהוצע בסופו של יום על ידי העירייה, אשר לפיו תגבנה הוצאות רק כאשר מתבקשים שירותים נוספים, בגינם נגרמות הוצאות עודפות. הסדר זה מהווה לדעת ויינשטיין איזון ראוי בין חופש הביטוי של המבקשים לקיים הפגנות לבין האפשרות העומדת לעירייה לגבות תשלום בגין הוצאות עודפות הנגרמות לה בשל קיום אותם אירועים.

בהתאם לנוהל המוצע כעת, ככל שיבקש אדם לקיים הפגנה במרחב הציבורי, מבלי שתהא כרוכה בדבר קבלת שירותים נוספים מהעירייה, כגון תאורה נוספת לזו הקיימת באותו מיקום או שירותים אחרים, לא יידרש המבקש לשאת בתשלום בגין מימוש בקשה זו. 

מאחר שמדובר בהליך תלוי ועומד, טיוטת הנוהל טרם אושרה במוסדות המוסמכים בעירייה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:28
קומיט וכל טופס במתנה