שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יועץ השקעות לשעבר בבנק הבינלאומי נידון לשנתיים מאסר בגין תרמית בני"ע

חדשות

יועץ השקעות לשעבר בבנק הבינלאומי נידון לשנתיים מאסר בגין תרמית בני"ע , צילום:
יועץ השקעות לשעבר בבנק הבינלאומי נידון לשנתיים מאסר בגין תרמית בני"ע
19/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

שרון נתנאל הקים חשבונות קש המשותפים לו ולקרובי משפחתו וביצע באמצעותם מאות עסקאות מתואמות בניירות ערך, שהניבו לו רווח של מאות אלפי שקלים על חשבון לקוחות הבנק

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (א') 24 חודשי מאסר בפועל על שרון נתנאל, יועץ השקעות לשעבר בבנק הבינלאומי הראשון. נתנאל הורשע על פי הודאתו בשורה ארוכה של עבירות, בהן תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף והלבנת הון.

על פי כתב האישום, נתנאל, שהיה יועץ השקעות ומבצע עסקאות בחדר מסחר תאגידים של הבנק הבינלאומי הראשון, ניצל את בקיאותו ברזי המסחר בשוק ההון ובבורסה על מנת לעקוף את המגבלות שחלו עליו על פי חוק כיועץ השקעות בבנק ולהפיק לעצמו רווחים, על חשבון לקוחותיו שלהם העניק שירותי ייעוץ.

נתנאל הציע לקרובי משפחתו לפתוח חשבון ניירות ערך משותף על שמם וביצע באמצעות "חשבון קש" זה במשך כשלוש שנים מאות עסקאות מתואמות בניירות ערך. בין היתר הזרים נתנאל הוראות קנייה ומכירה של ניירות ערך מהחשבון שבו פעל, ובמקביל הזרים פקודות הפוכות מחשבונות של 17 מלקוחותיו, כשהוא הקובע את כמות נייר הערך ושערו. כך, הצליח נתנאל לקנות בזול ולמכור ביוקר, ועל ידי כך הניב רווחים לחשבון הקש והפסד בטוח ללקוחותיו.

עוד נטען בכתב האישום כי בביצוע העבירות ניצל נתנאל את האמון שניתן בו על ידי הבנק והלקוחות ואת שיטת המסחר בבורסה כדי לגרוף רווח של מאות אלפי שקלים, וכן ביצע עבירות נוספות בהן זיוף והלבנת הון, שאפשרו את גניבת הכספים.

השופט חאלד כבוב כתב בגזר הדין כי "בנקאי שמנצל את מעמדו על מנת לגנוב את כספם של לקוחותיו, תוך ביצוע מניפולציה על מחירי ניירות ערך סחירים בשוק ההון, פוגע אנושות בערכי הבנקאות, הייעוץ ושוק ההון. על הגופים הללו בנויים על אמון הציבור בהם ותלויים בו".

השופט כבוב הבהיר כי בשנים האחרונות ניכרת מגמה ברורה של החמרה בעבירות צווארון לבן בכלל ועבירות בשוק ההון בפרט. עוד ציין השופט כי בעבירות מסוג זה המבוצעות על ידי "אזרחים נורמטיביים שהגיעו לעמדות השפעה וניצלו אותה על מנת לשלוח ידם ברכושם של אחרים", אין מקום לחרוג לקולא ממתחם העונש רק משום שלאחר שנתפסו בקלקלתם שבו לנהל חיים נורמטיביים. עם זאת, נקבע כי  נסיבותיו האישיות של נתנאל מצדיקות הטלת עונש ברף התחתון של מתחם הענישה, וכן הקלה משמעותית בקנס שהוטל עליו, שעמד על 25 אלף שקל.

התיק נוהל על ידי עוה"ד עופרה רובינפלד-הוך ושמרית גולדנברג ממחלקות ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על ידי מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:47
קומיט וכל טופס במתנה