שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לבני מקפיאה את תוכנית האוצר לסגור את בימ"ש השלום בבית שאן, נהריה ועפולה

חדשות

לבני מקפיאה את תוכנית האוצר לסגור את בימ"ש השלום בבית שאן, נהריה ועפולה, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
לבני מקפיאה את תוכנית האוצר לסגור את בימ"ש השלום בבית שאן, נהריה ועפולה
14/05/2013, עו"ד אנה נודל

שרת המשפטים תבחן את השלכותיה של הצעת האוצר לסגור את שלושת בתי המשפט, ובכך להביא לחיסכון של 10 מיליון שקל בשנה: "לא אתן יד לפגיעה בשירות ובנגישות לצדק לתושבי הפריפריה"

שרת המשפטים ציפי לבני הגיעה להסכמה עם משרד האוצר לפיה בשלב זה לא יסגרו בתי משפט השלום בבית שאן, נהריה ועפולה. משרד המשפטים יבחן את ההשלכות של המהלך על השירות שניתן לתושבי האזור. לדברי לבני, "אם אמצא כי בסגירת בתי המשפט הללו תהיה פגיעה בשירות ובנגישות לצדק אזרחי ישראל תושבי הפריפריה, לא אתן לכך יד ואפעל להתייעלות בדרכים אחרות".

משרד האוצר הציע לסגור את שלושת בתי המשפט במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2013-2014. ההצעה הועלתה בעבר על ידי שר המשפטים לשעבר, פרופ' יעקב נאמן. במשרד האוצר טוענים כי "בתי המשפט פרוסים ב-30 ערים ויישובים ובחלק מהמקרים המרחק בין הערים קטן. בנוסף, חלק מבתי המשפט משרתים אוכלוסייה קטנה מאוד והיקף התיקים המטופל בהם מצומצם ולא מצדיק קיום בית משפט נפרד". באוצר סבורים כי בתי המשפט בבית שאן, נהריה ועפולה עונים לתנאים אלו ולכן ניתן לסגור אותם וליעל את המערכת.

לפי הערכת משרד האוצר, סגירת בתי המשפט תביא לצמצום בהוצאות של כ-10 מיליון שקל בשנה בעקבות ניצול יעיל יותר של כוח האדם השיפוטי וחיסכון בעלויות האבטחה.

לשכת עורכי הדין מתנגדת לתוכנית של האוצר. לדברי ראש הלשכה עו"ד דורון ברזילי, "מעבר למשמעות הסמלית הקשה שיש בעצם סגירת בתי משפט בישראל, כאשר מדובר במוסדות המשרתים את האזרחים בפריפריה יש לבצע תחילה בדיקה יסודית ומעמיקה מבחינה כלכלית, משפטית וציבורית. אין לקבל את הפגיעה הקשה, לא בתושבי עפולה, בית שאן, נהריה והסביבה, ולא בעורכי הדין הבאים בשערי בתי המשפט בישובים אלה, בהצעה קצרה ובהינף יד". 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:85
קומיט וכל טופס במתנה