שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנתיים מאסר לאישה שהתחזתה לרופאת עור והזריקה למטופלות חומרים לא ידועים

חדשות

שנתיים מאסר לאישה שהתחזתה לרופאת עור והזריקה למטופלות חומרים לא ידועים , צילום: צילום: Biggishben
שנתיים מאסר לאישה שהתחזתה לרופאת עור והזריקה למטופלות חומרים לא ידועים
12/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

הנאשמת הציגה עצמה כרופאת עור מומחית והציעה למטופלות טיפולים קוסמטיים-רפואיים למניעת קמטים והמסת שומן שכללו עשרות זריקות שטיבן לא ידוע ושגרמו לנזקים קשים למתלוננות

בית משפט השלום בחיפה גזר שנתיים מאסר בפועל לעובדת מכוני קוסמטיקה שהורשעה בהתחזות לרופאת עור ומתן טיפולים רפואיים-קוסמטיים בניגוד לחוק שגרמו נזק למטופלות.

הנאשמת, ויאולטה יעקובוב אבדוב, הציגה את עצמה בפני לקוחות כרופאת עור מומחית, אף שמעולם לא למדה רפואה ולא הוסמכה כרופאה, והציעה להן לבצע תמורת תשלום טיפולים רפואיים שונים לטיפול בקמטים ולהמסת שומן שכללו הזרקת חומרים שטיבם אינו ידוע, בהם סטרואידים וחומרים מאלחשים שונים.

בעקבות טיפולים אלה סבלו חלק ממטופלות מתופעות לוואי קשות כגון חום, דלקות עור, נפיחות ופצעים, שבעקבותיהם אף אושפזה אחת המתלוננות בבית חולים. אבדוב טיפלה במתלוננות שפנו אליה באמצעות אנטיביוטיקה ומשחות שטיבן אינו ידוע, ואיימה על המתלוננות שביקשו ממנה הסברים על הטיפול ועל החומרים שקיבלו או דרשו ממנה להציג בפניהן תעודת רופא.

אבדוב הורשעה בשורה של עבירות בהן קבלת דבר במרמה, התחזות לרופאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, איומים ועיסוק ברעלים רפואיים ללא היתר. במסגרת הטיעונים לעונש טענה אבדוב כי היא סברה שהכשרתה בחו"ל כאחות אפשרה לה לבצע את הטיפולים הנ"ל.  

השופט יחיאל ליפשיץ הטיל על אבדוב 24 חושי מאסר בפועל, מאסר על תנאי של שישה חודשים ופיצוי בסכום של 5,000 שקל לכל אחת מהמתלוננות.

בהחלטתו כתב השופט ליפשיץ כי אבדוב פעלה למען בצע כסף, ומעשיה נמשכו חודשים ארוכים שבמהלכם הזריקה לגופן של המתלוננות עשרות פעמים זריקות שתוכנן אינו ידוע, וזאת ללא כל ידע אודות השלכות מעשיה.

השופט הוסיף כי "גם אם ניתן לתמוה, ולו במקצת, אודות סבירות פעולתן של המתלוננות שפנו אל הנאשמת לקבלת טיפולים כגון 'המסת שומן', הרי שתפקידו של בית המשפט הינו להגן במיוחד על סוג אוכלוסייה זה". 

 

(ת"פ 36539-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:193
קומיט וכל טופס במתנה