שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא רק בישראל: ביהמ"ש בארה"ב מגבירים את המאבק בתופעת השימוש במידע פנים

חדשות

לא רק בישראל: ביהמ"ש בארה"ב מגבירים את המאבק בתופעת השימוש במידע פנים, צילום: צילום: istock
לא רק בישראל: ביהמ"ש בארה"ב מגבירים את המאבק בתופעת השימוש במידע פנים
05/05/2013, עו"ד אנה נודל

בימ"ש בניו יורק גזר 4.5 שנות מאסר וקנס של מיליון דולר על מנהל בקרן הגידור דיימונדבק קפיטל שסחר לפי מידע פנים. לפני כשנה הוטל לראשונה בישראל עונש מאסר של 10 חודשים בגין עבירה זו

בית המשפט בארה"ב הרשיע את טוד ניומן, שהיה מנהל השקעות בקרן גידור דיימונדבק קפיטל, במסחר לפי מידע פנים במניות של חברות הטכנולוגיה דל ו-Nvidia. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, בית המשפט בניו יורק גזר עליו בסוף השבוע 4.5 שנות מאסר בפועל וקנס של מיליון דולר, וכן חייב אותו להשיב את הכספים שהרוויח מביצוע העבירה – 738 אלף דולר. בעקבות פרסום הפרשה, משכו לקוחות קרן הגידור את רוב ההשקעות שלהם מהקרן אשר ניהלה מעל 5 מיליארד דולר.

רשות ניירות הערך האמריקנית הגבירה מאז שנת 2009 את המאבק בתופעת השימוש במידע פנים. גם רשות ניירות ערך הישראלית החלה בשנים האחרונות להילחם בתופעה. 

בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי מלפני שנה לגזור לראשונה עונש מאסר בפועל של 10 חודשים בגין שימוש במידע פנים. השופטת דפנה ברק ארז דחתה את ערעורו של סמנכ"ל שיווק בחברת אלספק שרכש מניות לאחר שנחשף למידע עסקי על החברה, וקבעה כי בתי המשפט יישרו קו עם מדיניות המחוקק שהחמירה את רף הענישה בעבירות כלכליות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:35
קומיט וכל טופס במתנה