שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נפתלי בנט: "יש עודף עצום של צעירים שבוחרים בעריכת דין, אל תלמדו משפטים"

חדשות

נפתלי בנט: "יש עודף עצום של צעירים שבוחרים בעריכת דין, אל תלמדו משפטים", צילום: צילום: סער יעקב, לע"מ
נפתלי בנט: "יש עודף עצום של צעירים שבוחרים בעריכת דין, אל תלמדו משפטים"
01/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

שר הכלכלה כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי יפעל להציג נתונים על רמת הביקוש במקצועות שונים, השכר הממוצע ועוד, כדי לסייע לצעירים המתלבטים בבחירת מקצוע. "היום, עם מה שאני יודע, לא הייתי לומד משפטים"

"למדתי משפטים, ללא סטאז'. בין שנה שלישית לרביעית הקמתי חברה יחד עם שלושת חבריי. היום, עם מה שאני יודע, לא הייתי ממליץ לפנות ללימודי משפטים, אלא אם כן יש לאדם אהבה עצומה לתחום", כך כתב היום שר הכלכלה נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

בנט קרא לצעירים לא ללמוד משפטים, אלא לפנות לתחומים הנדרשים יותר למשק. "בשבועות האחרונים, בפגישות עם תעשיינים יזמים עולה תמונה ברורה – יש מחסור גדול בידיים מקצועיות: הנדסאים, מתכנתים, מהנדסים, עובדי בניין ועוד. המשכורות שם, במקרים רבים, לא רעות בכלל. לעומת זאת, עדיין יש עודף עצום של צעירים שבוחרים במקצוע עריכת הדין", הסביר בנט.

לדברי בנט, בעשרות מקצועות נוספים יש חוסר תיאום מוחלט בין הביקוש להיצע, ובמשרד הכלכלה "יושבים על הררי מידע בעניין". לכן, הוחלט להקים אתר אינטרנט המפרט את מרבית המקצועות, רמת הביקוש שלהם, השכר הראשוני והשכר הממוצע. האתר שיוקם בתוך 45 ימים יציג בפני צעירים המתלבטים באיזה כיוון לימודי ומקצועי לבחור את המידע הקריטי לקבלת ההחלטה. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:43
קומיט וכל טופס במתנה