שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: סוכנויות דירוג האשראי לא הסתירו מידע על הסיכון באג"ח מגובות משכנתאות

חדשות

ביהמ"ש: סוכנויות דירוג האשראי לא הסתירו מידע על הסיכון באג"ח מגובות משכנתאות, צילום: צילום: istock
ביהמ"ש: סוכנויות דירוג האשראי לא הסתירו מידע על הסיכון באג"ח מגובות משכנתאות
29/04/2013, עו"ד אנה נודל

סוכנויות הדירוג ספגו ביקורת חריפה בשל הדירוג הגבוה שהעניקו לאיגרות חוב מגובות משכנתאות סאב-פריים שערכן צנח עם פרוץ המשבר הכלכלי. ביהמ"ש הפדרלי בניו יורק דחה את התביעות נגדן וקבע כי לא הוכח כי הן הטעו את המשקיעים

בית המשפט הפדרלי בניו יורק דחה את התביעות נגד בנק ההשקעות מורגן סטנלי וסוכנויות דירוג האשראי הבינלאומיות סטנדרד אנד פורס ומודי'ס בגין הסתרת מידע בתקופה שלפני פרוץ המשבר הכלכלי, כך דיווחה סוכנות הידיעות איי.פי.

מחוז קינג במדינת וושינגטון וקומרשל בנק מהנסיכות אבו דאבי טענו כי הגופים הסתירו את מידת הסיכון הגבוהה של ההשקעה באיגרות חוב מגובות משכנתאות סאב-פריים.

סוכנויות הדירוג ספגו ביקורת חריפה בשל הדירוג הגבוה שהעניקו לאיגרות חוב מן הסוג הזה. לטענת המבקרים, סוכנויות הדירוג טעו בהערכת הסיכון הקיים בהשקעה בניירות ערך מגובות משכנתאות סאב-פריים.

בית המשפט קבע כי התובעות לא הצליחו להוכיח שחברות דירוג האשראי הטעו את המשקיעים. השופטת שירה שיינדלין דחתה את התביעות וקבעה כי לא ניתן יהיה להגיש תביעה באותו העניין שוב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:49
קומיט וכל טופס במתנה