שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש הטיל עונשי מאסר על בכירי עיריית אשדוד בגין סיוע לארגוני פשיעה

חדשות

ביהמ"ש הטיל עונשי מאסר על בכירי עיריית אשדוד בגין סיוע לארגוני פשיעה, צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש הטיל עונשי מאסר על בכירי עיריית אשדוד בגין סיוע לארגוני פשיעה
24/04/2013, עו"ד אנה נודל

יו"ר ועד העובדים בעירייה נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי על כך שסייע לראש ארגון פשע מקומי לזכות במכרז שירותי החוף באשדוד. עובד בכיר נוסף שהיה חבר בארגון הפשע ירצה 10 חודשי מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על יו"ר ועד העובדים בעיריית אשדוד ומנהל אגף החופים בעירייה מאיר בן-גוזי שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. בן-גוזי הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, וכן הודה בכך שסייע לראש ארגון פשע מקומי ארמו מיארה לזכות במכרז שירותי החוף באשדוד.

בן גוזי, אשר שימש באותה העת מנהל האחזקה בחופים בעירייה, הדריך את מיארה לומר לגורמי העירייה שהוא מנותני שירותי החוף הוותיקים, אף שלא היה כזה, וכן תיאם לו פגישה עם מי ששימש באותה העת כמנהל אגף החופים בעירייה. בן-גוזי טען להגנתו כי סייע למיארה מתוך פחד מפניו, כיוון שידע שהוא "מעורב בפלילים ומוכר כאדם בעל קשרים בעולם התחתון".

כתב האישום בתיק זה הוגש נגד תשעה נאשמים בהקשר לפעילות ארגון פשיעה. בית המשפט גזר אתמול (ג') גם את דינו של רוז'ה זפרני, עובד עיריית אשדוד בעבר, שהיה פעיל בארגון הפשיעה. שופטי ההרכב סגנית נשיא בית המשפט רויטל יפה-כ"ץ והשופטים אריאל ואגו ויורם צלקובניק גזרו עליו עשרה חודשי מאסר בפועל וקנס של 200 אלף שקל.

זפרני הורשע בעבירות של עובד ציבור המסייע לארגון פשע, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. זרפני הודה בכך שהיה חבר בארגון פשע שעסק בין היתר בארגון הימורים באשדוד ובית שמש וסחיטה של בעלי עסקים באשדוד. הוא ניהל את הכספים של הארגון בחשבונו הפרטי ובחשבונות קרובי משפחתו, וכן שכר על שמו דירת מגורים באשדוד אשר שימשה כדירת הימורים עבור הארגון. בנוסף לכך, זפרני שהיה עובד בכיר בעיריית אשדוד הורשע בשימוש לרעה במעמדו וסמכויותיו לקידום הפעילות של הארגון.

 

(תפ"ח 14860-04-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה