שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות שוקלת לסגור את התיק נגד אולמרט וחלק מהנאשמים בפרשת הולילנד

חדשות

הפרקליטות שוקלת לסגור את התיק נגד אולמרט וחלק מהנאשמים בפרשת הולילנד, צילום: צילום: Adiel lo
הפרקליטות שוקלת לסגור את התיק נגד אולמרט וחלק מהנאשמים בפרשת הולילנד
21/04/2013, עו"ד אנה נודל

בעקבות פטירתו של עד המדינה שמואל דכנר באמצע החקירה הנגדית ביקשו סנגוריהם של חלק מהנאשמים לסגור את התיק נגדם. המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שוקי למברגר: "אם יש סיכוי להרשעה, נמשיך את התיק".

בעקבות מותו של שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד, הפרקליטות שוקלת לסגור את התיק נגד חלק מהנאשמים בכתב האישום, בהם גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר, אמר ביום שישי בכנס המחוזות של לשכת עורכי הדין באילת כי הפרקליטות צריכה "לבדוק בכל שלב של ההליך המשפטי אם יש סיכוי סביר להרשעה. כיום מונחת לפנינו בקשה של חלק מהסנגורים לסגור את התיק נגד הנאשמים. אנחנו בוחנים את הדברים האלה. המבחן יהיה פשוט להכרעה – אם יש סיכוי להרשעה למרות מותו של עד המדינה, נמשיך את התיק. אם נגיע למסקנה שהסיכוי לא סביר, לא נמשיך במשפט". למברגר ציין כי ההחלטה בעניין תתקבל בימים הקרובים.

הפרקליטות הספיקה לסיים לפני פטירתו את החקירה הראשית וחלק מהסנגורים של הנאשמים הספיקו לחקור את העד בחקירה נגדית. העד נפטר בעיצומה של החקירה הנגדית בידי סנגוריו של אולמרט, כאשר הסנגורים של דני דנקנר, שולה זקן, אלי שמחיוף, אברהם פיינר ויעקב אפרתי לא הספיקו לחקור אותו בחקירה נגדית.

הסנגורים של אולמרט, דנקנר ואפרתי ביקשו להיפגש עם נציגי הפרקליטות כדי לשכנע את התובעים לסגור את התיק נגד מרשם בשל פטירתו של העד. לפי הדיווח באתר news1, סנגוריו של אהוד אולמרט כבר נפגשו עם נציגי הפרקליטות בעניין.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:80
קומיט וכל טופס במתנה