שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יועץ ההשקעות ערן מזרחי הורשע במרמה. הפרקליטות תבקש עונש מאסר משמעותי

חדשות

יועץ ההשקעות ערן מזרחי הורשע במרמה. הפרקליטות תבקש עונש מאסר משמעותי, צילום: צילום: istock
יועץ ההשקעות ערן מזרחי הורשע במרמה. הפרקליטות תבקש עונש מאסר משמעותי
18/04/2013, ליאור שדמי שפיצר

מזרחי הציג את עצמו כמי שמתמחה בהשקעות במט"ח וקיבל במרמה ממשקיעים סכומי כסף גדולים. ביהמ"ש הרשיע אותו בעבירות רבות של גניבה בידי מורשה, זיוף מסמכים, הלבנת הון ומרמה בנסיבות מחמירות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום את יועץ ההשקעות ערן מזרחי, על סמך הודאתו, ב-83 אישומים בעבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, משיכת שיק ללא כיסוי, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וכן עבירות של הלבנת הון. היקף עבירות המרמה שבהן הודה ערן מזרחי מסתכם בכ-57 מיליון שקל.

במעשיו המתוארים בכתב האישום המתוקן ברביעית, שהוגש על ידי עורכי הדין יוחאי בן שמואל ויוסי אלון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, קיבל מזרחי במרמה ממשקיעים פוטנציאליים, בהם בני משפחתו וחברים קרובים, סכומי כסף גדולים של כ-47 מיליון שקל, זייף מסמכים ועשה בהם שימוש על מנת להניח את דעתם ולקבל מהם במרמה רשות להמשיך ולהחזיק בכספם מבלי שידרשו אותו חזרה, גנב את הכספים ועשה בהם שימוש לצרכיו האישיים ומסר פרטים כוזבים על מנת למנוע דיווח של הבנק לרשויות על הפעילות האמיתית בחשבונות .היקף עבירות הלבנת הון מסתכם בכ-116 מיליון שקל.

הנסיבות המחמירות מתבטאות במשך התקופה שבה הונה מזרחי את הנפגעים, במספר הנפגעים הגדול, בהיות חלק מהנפגעים בני משפחתו של וחבריו הקרובים, בסכומי הכסף הגדולים שגנב ובאמצעים שנקט לשם כך תוך כדי ניצול האמון שנתנו בו.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה מזרחי בעלים של חברת השקעות "ערן מזרחי פיננסים והשקעות", ששינתה את שמה באוקטובר 2011 לחברת "סיטדל השקעות ופיננסים". על פי כתב האישום, מזרחי הציג את עצמו בפני אנשים רבים כבעלים של חברת השקעות מצליחה המתמחה בתחום השקעות במט"ח ומתמחה בלווי תיקי לקוחות בשוק המטבעות באמצעות בנקים מובילים בשוויץ. הוא הציג בכזב כי הוא משיא ללקוחותיו תשואות קבועות גבוהות בפרופיל השקעה סולידי, תוך הבטחות שווא כי הכספים יושקעו באפיקי השקעה במט"ח בבנק בשוויץ, לרבות באפיקי השקעה מיוחדים מזדמנים.

בפועל, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, לא השקיע מזרחי את כספי הלקוחות כפי שהוסכם, והשתמש בכספים לצרכיו האישיים. כדי לרכוש את אמונם של המשקיעים כמי שמצליח להשיא תשואות גבוהות וכדי להמחיש את הצלחתו, נהג ברכבי פאר, התגורר בדירת יוקרה, הזמין את חלקם למסעדות – והכול באמצעות הכספים שקיבל במרמה.

במסגרת המשא ומתן עמדה הפרקליטות על כך שמזרחי יחזיר את הכספים לקורבנות. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להעיד מספר נפגעים וכן תעתור להשתת עונש מאסר בפועל משמעותי.

 

 (ת"פ 44540-06-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:35
קומיט וכל טופס במתנה