שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גזר הדין בפרשת רמדיה: טכנולוג המזון פרדריק בלק ירצה 34 חודשי מאסר בפועל

חדשות

גזר הדין בפרשת רמדיה: טכנולוג המזון פרדריק בלק ירצה 34 חודשי מאסר בפועל, צילום: צילום: Getty images Israel
גזר הדין בפרשת רמדיה: טכנולוג המזון פרדריק בלק ירצה 34 חודשי מאסר בפועל
21/03/2013, עו"ד אנה נודל

טכנולוג המזון שהיה אחראי על המחקר והפיתוח בחברה הורשע בגרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. על מנכ"ל רמדיה שהורשע בעבירה על חוק התקנים הוטל קנס ומאסר על תנאי

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר היום (ה') 34 חודשי מאסר בפועל על פרדריק בלק, טכנולוג המזון לשעבר בחברת רמדיה. בלק (64) שהיה מנהל המחקר והפיתוח בחברה הורשע בגרימת מוות ברשלנות של הפעוט אבישי זיסר שנפטר כתוצאה מאכילת תחליף החלב של רמדיה.

פרשת רמדיה נחשפה ב-2003 לאחר שהתברר כי תינוקות רבים שצרכו את הפורמולה הצמחית של החברה הגרמנית הומנה, ששווקה על ידי רמדיה הישראלית, סובלים מבעיות התפתחות קשות במערכת העצבים, הנובעות ממחסור בתיאמין (ויטמין B1) החיוני להתפתחות התינוק. היעדרו של הויטמין גורם למחלת בריברי, שהביאה למותם של ארבעה תינוקות ולבעיות התפתחות קשות ב-23 תינוקות נוספים, בהן פיגור שכלי, פגיעות בעמוד השדרה ובגזע המוח ופגיעות קשות במוטוריקה.

בית המשפט גזר על בלק 12 חודשי מאסר בגין גרימת מוות ברשלנות ו-22 חודשי מאסר בגין 14 עבירות של חבלה ברשלנות. בנוסף נגזר עליו מאסר על תנאי של שבעה חודשים למשך שלוש שנים בגין עבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים בגין ביצוע עבירות לפי חוק התקנים וחוק הגנת הצרכן.

מנכ"ל רמדיה גדעון לנדסברגר זוכה ממרבית האישומים, אך הורשע בעבירה על פי חוק התקנים. בית המשפט הטיל עליו קנס של 10,000 שקל או חודש מאסר תחתיו, וכן שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שנה.

 

 

(2613-08)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:118
קומיט וכל טופס במתנה