שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארבעה חודשים לאחר כתב האישום: שמעון קופר מואשם גם ברצח אשתו הראשונה

חדשות

ארבעה חודשים לאחר כתב האישום: שמעון קופר מואשם גם ברצח אשתו הראשונה, צילום: צילום: Getty images Israel
ארבעה חודשים לאחר כתב האישום: שמעון קופר מואשם גם ברצח אשתו הראשונה
19/03/2013, עו"ד אנה נודל

הפרקליטות מבקשת להוסיף לכתב האישום נגד קופר, המואשם ברצח אשתו השלישית, אישום ברצח נוסף של אשתו הראשונה, שנפטרה בגיל 32: "החקירה המשלימה מבססת את שיטת הרצח"

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ג') בקשה לתקן את כתב האישום נגד שמעון קופר, המואשם ברצח אשתו השלישית, ולהוסיף אישום ברצח נוסף של אשתו הראשונה אורית קופרשמידט, שנפטרה בגיל 32 למרות שהיתה במצב בריאותי תקין. הפרקליטות מבקשת להוסיף את האישום הנוסף בתום חקירה משלימה של המשטרה. "עם סיומן של השלמות החקירה, התאפשר לתקן את כתב האישום נוכח ביסוס של שיטת הביצוע", נכתב בבקשה.

אשתו השנייה של קופר התגרשה ממנו לאחר שמצאה מתחת למיטתם חפיסות של כדורי הרגעה שלא היו בשימוש של אף אחד מהם.

כתב האישום נגד שמעון קופר הוגש לפני כארבעה חודשים לבית המשפט המחוזי מרכז וייחס לו את רצח אשתו השלישית ג'ני מור-חיים. קופר פגש את ג'ני בשנת 1999 ועבר להתגורר יחד עם שני ילדיו בביתה בקיבוץ אייל. לפי כתב האישום, קופר הכיר באמצעות שדכנית את ד"ר מריה זקוטסקי, רופאה מרדימה בבית חולים מאיר וניהל גם איתה מערכת יחסים זוגית. החל משנת 2007 החל קופר לנקוט בהליכים משפטיים שונים כדי להבטיח את זכויותיו בנכסיה של ג'ני.

לטענת התביעה, קופר הזריק לג'ני כמות קטלנית של חומר אותו קיבל מהמאהבת שלו, לאחר ששכנע אותה כי הוא זקוק לחומר כדי לבצע משימה סודית בשליחות כוחות הביטחון. הוא ביקש לברר עם זקוטסקי האם קיים חומר קטלני שלא נגלה בבדיקה טוקסיקולוגית וסיפר לה שעליו לרצוח אדם כבן חמישים הסובל מעודף משקל – תיאור המתאים לג'ני. זקוטסקי הסכימה לסייע לו וגנבה את החומר מבית החולים שבו עבדה.

הפרקליטות הציגה הקבלות רבות בין נסיבות מותה של אורית לבין נסיבות מותה של ג'ני. קופר ניהל מערכת יחסים עם אישה נוספת גם במקביל לנישואיו עם אורית. הוא הציג את עצמו בפני שתיהן כמי שעובד בשירותי הביטחון, ובכך תירץ את היעדרויותיו.

לטענת הפרקליטות, קופר רצח את אשתו הראשונה לאחר שהוריה של חברתו מחוץ לנישואין רכשו עבור השניים בית. כחודשיים לאחר הרצח מכר קופר את ביתו המשותף עם אורית בתל כביר והעביר לאביה של חברתו 40 אלף דולר לכיסוי חוב מרכישת הבית שהוא רכש עבורם. בכתב האישום המתוקן נטען כי לאחר הרצח קופר פיזר סביב גופה של אורית כדורי הרגעה שונים כדי לביים התאבדות, הזעיק את אביה לדירה והזמין לה אמבולנס.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:217
קומיט וכל טופס במתנה