שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: משרד הבריאות לא הטה את מכרז תחליפי החלב לבי"ח לטובת חברת טבע

חדשות

ביהמ"ש: משרד הבריאות לא הטה את מכרז תחליפי החלב לבי"ח לטובת חברת טבע, צילום: צילום:  Getty images Israel
ביהמ"ש: משרד הבריאות לא הטה את מכרז תחליפי החלב לבי"ח לטובת חברת טבע
13/03/2013, עו"ד אנה נודל

יבואנית סימילאק עתרה נגד תנאי המכרז לאספקת תחליפי החלב לבתי החולים הממשלתיים בטענה שהמכרז נתפר למידותיה של טבע, לאחר שהצעתה נפסלה במכרז קודם. ביהמ"ש: משרד הבריאות לא פעל במשוא פנים

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (ג') את עתירתה של חברת פרומדיקו, יבואנית סימילאק, נגד תנאי המכרז לאספקת תחליפי חלב לבתי החולים הממשלתיים, שפורסם על ידי משרד הבריאות בסוף שנת 2012.

המכרז הקודם בוטל מכיוון שרק שתי חברות יכלו לעמוד בתנאי הסף שלו. טבע הגישה את ההצעה למכרז באמצעות חברה-בת שלה, ועל כן לא הציגה רישיון יצרן או רישיון יבוא על שמה, כנדרש בתנאי המכרז. משרד הבריאות החליט לבטל את המכרז ופרסם מכרז חדש שתנאיו מאפשרים גם לטבע לגשת אליו.

בעתירתה טענה פרומדיקו, באמצעות משרד עורכי דין הרצוג, פוקס, נאמן ושות', כי המכרז נתפר למידותיה של טבע לאחר שנפסלה הצעתה במכרז הראשון, וכי משרד הבריאות פעל במשוא פנים. פרומדיקו ביקשה להורות על ביטולו של הסעיף במכרז שמאפשר לגשת אליו באמצעות חברה-בת. בנוסף טענה פרומדיקו כי יש לפסול את טבע מלהשתתף במכרז, בין היתר משום שניסתה להשפיע על תוצאות המכרז, בכך שיזמה נסיעה של רופאים בכירים בישראל לביקור במפעל שבו מיוצר התכשיר שהיא מציעה מסגרת המכרז.  

השופט יורם נועם דחה את טענותיה של פרומדיקו וקבע כי "אין בהליכים שהתקיימו בגדר המכרז הראשון וכן בניסוח המכרז השני, כדי להעיד על משוא פנים של משרד הבריאות כלפי טבע". פרומדיקו חויבה בהוצאות של 180 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:23
קומיט וכל טופס במתנה