שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש משיב לח"כ מרב מיכאלי: נתניהו יכול לשמור את תיק החוץ לליברמן

חדשות

היועמ"ש משיב לח"כ מרב מיכאלי: נתניהו יכול לשמור את תיק החוץ לליברמן, צילום: צילום: michael thaidigsmann
היועמ"ש משיב לח"כ מרב מיכאלי: נתניהו יכול לשמור את תיק החוץ לליברמן
07/03/2013, עו"ד אנה נודל

מיכאלי העלתה חשש שאפשרות חזרתו של ליברמן למשרד החוץ תשפיע על עדותם של עובדי המשרד הצפויים להעיד במשפטו. היועמ"ש: "צירופו של ליברמן לממשלה יתברר רק בסיום ההליך המשפטי נגדו"

היועץ המשפטי לממשלה הביע את עמדו לפיה אין מניעה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יחזיק בתיק החוץ ו"ישמור" אותו לאביגדור ליברמן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בתגובה לפנייתה של חברת הכנסת מרב מיכאלי כתב לה עו"ד אורן פונו, עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה, כי "ככל שמדובר בשאלת צירופו של חבר הכנסת ליברמן לממשלה, לאחר כינונה בכלל ולתפקיד שר החוץ בפרט, הרי שבהתחשב בהלכה הפסוקה, שעתה של זו תגיע רק לאחר שההליך המשפטי המתנהל נגדו יסתיים, והיא תתברר בהתאם לתוצאות ההליך. להשלמת התמונה אזכיר כי חוק היסוד מאפשר לצרף שר לממשלה לאחר כינונה ולהחליף את התפקידים בין השרים באישור הכנסת, ומן הבחינה המשפטית אין זה משנה אם במועד שיתבקש השינוי יכהן בתפקיד שר החוץ ראש הממשלה החדש עצמו או אדם אחר. יתר על כן, אין מניעה עקרונית כי ראש הממשלה יהיה ממונה על משרד ממשלתי נוסף, וכבר היו דברים מעולם".

בפנייתה ליועמ"ש העלתה ח"כ מיכאלי חשש כי אפשרות חזרתו של ליברמן למשרד החוץ תשפיע על עדותם של עובדי המשרד אשר צפויים להעיד במשפטו. בתגובה לכך ציין עו"ד פונו כי " חשש כזה מתקיים במישור העקרוני גם בכל מקרה אחר שבו נדרשים עובדי מדינה להעיד נגד מי שהיה ממונה עליהם בקשר למילוי תפקידם. למרות זאת, ככלל, החוק מאפשר לכל היותר להשעות ממונה שכזה מתפקידו עד לתום המשפט, ואין חוק המאפשר לקבוע מראש כי הממונה לא ישוב לתפקידו ללא קשר לתוצאות המשפט. יתירה מזו, בנסיבות המסוימות של ההליך הפלילי הנדון כאן ובהתחשב בגרסאות שמסרו עובדי משרד החוץ במשטרה, נראה כי החשש האמור הוא נמוך ולא מתעורר לדעתנו חשש לתקינות ההליך הפלילי בשל עדותם הצפויה במשפטו של מר ליברמן".

בתגובה לפרסום עמדו של היועץ המשפטי לממשלה מסרה חברת הכנסת מיכאלי כי "החלטתו של היועץ מצערת מאוד. היא פוגעת ביכולתם של אנשי משרד החוץ להעיד בחופשיות, עלולה לסכן את עתידם, משתקת את משרד החוץ בתקופה קריטית ומורידה עוד יותר את רף ההתנהלות הציבורית בישראל. לציבור הישראלי מגיע יותר מכך".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:229
קומיט וכל טופס במתנה