שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוצאות אישיות של 6,000 שקל על עו"ד שהגיש פרוטוקולים "משופצים" ונעדר מדיונים

חדשות

הוצאות אישיות של 6,000 שקל על עו"ד שהגיש פרוטוקולים "משופצים" ונעדר מדיונים, צילום: צילום: istock
הוצאות אישיות של 6,000 שקל על עו"ד שהגיש פרוטוקולים "משופצים" ונעדר מדיונים
06/03/2013, ליאור שדמי שפיצר

ב"כ הנאשם עו"ד ארז גוטמן מחק הערות על התנהלותו הבעייתית מפרוטוקול הדיון שצורף לבקשותיו לדחיית דיון ולא התייצב לדיונים שנקבעו בטענה שהוא "אינו מכבד את החלטת בית המשפט"

סגן נשיא בית משפט השלום בטבריה הטיל הוצאות אישיות בסכום של 6,000 שקל על עו"ד ארז גוטמן, בגין הגשת פרוטוקולים "משופצים" שצורפו לבקשות לדחיית דיון והיעדרות ממספר דיונים מבלי שהודיע על כך או קיבל את אישור בית המשפט.

עו"ד גוטמן ייצג נאשם בעבירה של היזק לרכוש, בהליך שהסתיים ללא הרשעה במסגרת הסדר טיעון. במסגרת מתן גזר הדין הטיל השופט פורת הוצאות אישיות על עו"ד גוטמן בשל התנהלותו, אשר לדברי השופט "פגעה ביכולת של בית המשפט לנהל את התיק באופן ענייני ויעיל, הביאה לבזבוז זמן שיפוטי וביטאה למעשה זלזול בהליך השיפוטי".

בין היתר הגיש עו"ד גוטמן שתי בקשות לדחיית דיון, שאליהן צורף פרוטוקול של בית משפט השלום בקריות, אך בשני המקרים נמחקה מהפרוטוקול הערה הנוגעת להתנהגותו האישית שכתבה השופטת טל תדמור זמיר: "בשולי החלטה זו איני יכולה שלא להביע תדהמה מהתנהגותו של עו"ד גוטמן אשר אינה הולמת התנהגות עו"ד המופיע בבתי המשפט". גוטמן בחר שלא להשיב לשאלת בית המשפט ולא להסביר כיצד נמחקו שורות אלו ולמי היה אינטרס בהסתרתן.

באירוע אחר ניתנה החלטת בית המשפט לבטל את ישיבת ההוכחות שנקבעה, לבקשת התובעת, אך לחייב את הצדדים להתייצב במועד זה לישיבת תזכורת. העוזרת המשפטית של השופט פורת הקריאה לצדדים בשיחת טלפון את תוכן ההחלטה והפנתה אותן למערכת נט המשפט לצורך קריאתה. בניגוד להחלטת בית המשפט, הודיע עו"ד גוטמן לנאשמים כי הם אינם צריכים להתייצב לדיון, ולעוזרת המשפטית הודיע כי הוא לא מכבד את החלטת בית המשפט.

עו"ד גוטמן נעדר משלושה דיונים נוספים, כאשר בפעם השלישית הודיע כי היה מעורב בתאונת דרכים בדרכו לבית המשפט, אך לא טרח להציג כל ראייה לתאונה כזו.

"התנהלותו של עו"ד גוטמן אינה ראויה, בלשון המעטה", כתב השופט פורת בהחלטתו. "בכל שנותיי כשופט לא הטלתי מעולם הוצאות אישיות על עורך דין. בכל שנות עבודתי כעורך דין, מעולם לא ביקשתי להטיל הוצאות אישיות על חבר למקצוע. עו"ד ארז גוטמן, בהתנהלותו, גרם להתמשכות ההליכים ובשל כך מצאתי להטיל עליו חיוב בתשלום הוצאות אישיות לאוצר המדינה. מעשיו של עו"ד גוטמן נעשו בזדון, ובשל כך ראויים הם לגינוי בכל פה".

 

ת"פ 1703-10-08

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:84
קומיט וכל טופס במתנה