שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עובד של רשת "אופטיקה הלפרין" שפתח עסק מתחרה יקבל פיצויי פיטורים מופחתים

חדשות

עובד של רשת "אופטיקה הלפרין" שפתח עסק מתחרה יקבל פיצויי פיטורים מופחתים, צילום: צילום: ניצוצות
עובד של רשת "אופטיקה הלפרין" שפתח עסק מתחרה יקבל פיצויי פיטורים מופחתים
25/02/2013, עו"ד עינת מוראידי

העובד, אופטומטריסט במקצועו, פתח חנות אופטיקה מתחרה במקביל לעבודתו ברשת וביקש לעבור למשרה חלקית בטענה שיש לו בעיה רפואית. הפרת הסכם ההעסקה עלתה לו ב-20% מפיצויי הפיטורים

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קיבל חלקית תביעת עובד שפוטר לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות, אך קבע כי לאור העובדה שהעובד פגע באמון מעסיקתו כשפתח עסק מתחרה במקביל לעבודתו אצלה, הוא זכאי לפיצויי פיטורים מופחתים.

התובע, חסן אבו האני, אופטומטריסט במקצועו, עבוד בחנות של רשת חנויות אופטיקה הלפרין. במקביל לעבודתו ברשת, פתח אבו האני חנות אופטיקה מתחרה מבלי שסיפר על כך למי מעובדי או מנהלי הרשת, אלא ביקש לעבור לעבודה במשרה חלקית בטענה כי הוא סובל מבעיה רפואית.

לאחר שנודע לרשת באקראי כי אבו האני פתח חנות מתחרה, הוא זומן לשיחה במשרדי הרשת בנוכחות אחד מבעליה ואחד ממנהלי החברה. במהלך השיחה הודיעו אלה לאבו האני כי הקמת החנות המתחרה עומדת בניגוד להסכם ההעסקה שנחתם עמו, והעמידו בפניו שתי אפשרויות: לחזור לעבוד במשרה מלאה או לעזוב את העבודה. אבו האני סירב וביקש להמשיך לעבוד במשרה חלקית, ובתגובה הודיעה לו המעסיקה כי היא רואה בו כמי שנטש את מקום עבודתו והתפטר.

אבו האני הגיש תביעה לבית הדין לעבודה לתשלום פיצויי פיטורים, בטענה כי הרשת ביקשה לשנות את תנאי העסקתו באופן חד צדדי, ועל כן אין לראות בסירובו כהתפטרות. עוד נטען כי דרישת המעסיקה לאי תחרות מגבילה את חופש העיסוק שלו ולכן אינה חוקית.

השופטת יהודית הופמן גלטנר קבעה כי הרשת היא זו שסיימה את יחסי העבודה בינה לבין התובע, לאחר שגילתה כי הוא פתח חנות אופטיקה, ולכן לא ניתן לראות בו כמי שהתפטר מתפקידו לאחר שסירב לשוב ולעבוד במשרה מלאה.

עם זאת, ציינה השופטת כי בהקמת עסק עצמאי בתחום עיסוקה של הרשת הפר התובע את הסכם ההעסקה שלו ופעל בחוסר תום לב תוך הפרת יחסי האמון המוגברים הנדרשים ביחסי העבודה שבין הצדדים. משכך, יש לשלול ממנו את דמי ההודעה המוקדמת במלואם ולהפחית את שיעור פיצויי הפיטורים שלו ב-20%.

יתר רכיבי תביעתו של אבו האני – לתשלום גמול שעות נוספות, דמי הבראה ופדיון ימי חופשה – נדחו בשל תשלומם על ידי המעסיקה במהלך ההליך המשפטי.

 

(ס"ע 9494-04-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:254
קומיט וכל טופס במתנה