שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה על הסף עתירתו של חייל שביקש לבטל את דרישות התספורת בצה"ל

חדשות

נדחתה על הסף עתירתו של חייל שביקש לבטל את דרישות התספורת בצה"ל, צילום: צילום: Israel Defense Forces
נדחתה על הסף עתירתו של חייל שביקש לבטל את דרישות התספורת בצה"ל
21/02/2013, עו"ד לילך דניאל

העותר טען כי דרישות הצבא המחייבות חיילים לקצר את שערם הן בלתי סבירות ופוגעות בזכותם לביטוי עצמי, ודרש להשוות אותן לדרישות החלות על חיילות בסדיר ועל חיילי מילואים

הרכב של שלושה שופטי בג"צ דחה על הסף את עתירתו של צעיר שביקש להורות על ביטול ההוראות הדורשות מחיילים בשירות סדיר בצה"ל לקצץ את שערות ראשם, ולהשוות אותן לדרישות החלות על נשים ועל חיילי מילואים.

לאחר שסורבה בקשתו של העותר, עומרי דובוסק כהן, לדחות את מועד גיוסו לצורך הגשת העתירה, הוא גויס לצה"ל אך התאפשר לו לדחות את המשך שירותו על מנת להימנע מהשלמת הליכי החיול המחייבים אותו להסתפר. לטענתו, דרישות הצבא בכל הנוגע לתספורתם של חיילים הן בלתי סבירות, בלתי מידתיות ופוגעות בזכותם של החיילים לביטוי עצמי, בכבודם ובגופם באופן העולה על כל תועלת העשויה לצמוח מכך. עוד נטען כי הוראות הצבא פוגעות בזכות לשוויון, שכן בעוד שחיילים בשירות סדיר נדרשים לקצר את שער ראשם, חיילות בשירות סדיר וכלל חיילי המילואים אינם נדרשים לעשות כן.

השופטת אסתר חיות קבעה כי העתירה פגומה מיסודה, שכן היא מתייחסת לפקודת מטכ"ל שאינה עוד בתוקף, כיוון שכללי ההופעה והלבוש של חיילי צה"ל מוסדרים החל משנת 2005 בהוראת קבע של אגף כוח אדם בצה"ל. בנוסף, קבעה השופטת, יש לדחות את העתירה בשל התנהלותו של דובוסק כהן שביקש לדחות את שירותו לצורך הגשת העתירה רק כשבועיים לפני מועד גיוסו ובחר שלא להביא את ענייני הפרטי בפני קב"ן כפי שהוצע לו.

השופטת ציינה כי הנושא כבר הוכרע בעבר בבג"צ 546/01 סבן נ' שר הביטחון, שבה הועלו טענות דומות שנדחו על ידי בית המשפט. במקרה זה, קבעה השופטת חיות, העותר לא סיפק טעם כלשהו שיצדיק דיון מחודש בסוגיה, ולכן דין העתירה להידחות. 

 

 

(בג"צ 761/13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:234
קומיט וכל טופס במתנה