שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה נגד בי"ח אסף הרופא: הרופאה הוחלפה, הטיפול הופסק והחולה נפטרה

חדשות

תביעה נגד בי"ח אסף הרופא: הרופאה הוחלפה, הטיפול הופסק והחולה נפטרה, צילום: צילום: Getty images Israel
תביעה נגד בי"ח אסף הרופא: הרופאה הוחלפה, הטיפול הופסק והחולה נפטרה
05/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

בתביעה שהוגשה נגד ביה"ח לפיצוי בסכום של 2.5 מיליון שקל נטען כי הצוות הרפואי איחר לזהות סרטן שחלות בגופה של המנוחה ומנע ממנה טיפול כימותרפי שהיה יכול להאריך את חייה

תביעה שהוגשה לאחרונה נגד בית החולים אסף הרופא טוענת כי הצוות הרפואי בבית החולים איחר לכאורה לזהות סרטן שחלות בגופה של אישה כבת 45, חרף בדיקות תקופתיות שביצעה. לאחר זיהוי המחלה, עברה האישה כריתת שחלות ומחלתה נסוגה בעקבות טיפול כימותרפי תקופתי, אלא שאז הוחלפה לפתע הרופאה האחראית והרופאה החדשה שטיפלה בחולה סירבה לאשר את הטיפול הכימותרפי המונע. כתוצאה מכך, נטען בתביעה, התפתח הסרטן בגופה של החולה, דבר שהוביל לכאורה למותה בגיל 53 בלבד.

משפחתה של המנוחה הגישה תביעה לפיצויים בסכום של 2.5 מיליון שקל נגד בית החולים וקופת חולים מכבי. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דוד פייל, נטען כי האבחון המאוחר פגע בסיכויי ההישרדות שלה שכן הסרטן כבר התפשט בגופה.

לכתב התביעה צורפה חוות דעתו של פרופ' הרולד ברנר, מומחה לאונקולוגיה, אשר קבע כי התנהלותם של רופאי המנוחה היתה חריגה מהמקובל, לאור הממצאים הרפואיים וההיטוריה המשפחתית של המנוחה, שאמה נפטרה גם היא מסרטן השחלות. לטענתו, הביופסיה מהשחלות שנלקחה מהמנוחה בוצעה כשלוש שנים לאחר שהתגלו ממצאים רפואיים בעייתיים. בנוסף, היה מקום להפנות את המנוחה לייעוץ גנטי ולגניקולוג אונקולוג, דבר שלא נעשה.

לטענת התובעות – עיזבון המנוחה ובתה, לאחר שעברה ניתוח והשלימה את הטיפול הכימותרפי הנלווה, המשיכה המנוחה בטיפול שגרתי ארוך טווח, שבמסגרתו ניתנו לה טיפולים כימותרפיים בכל פעם שערכי המחלה עלו. אולם, לאחר כשנתיים הוחלפה הרופאה המטפלת ברופאה אונקולוגית חדשה, אירוע אשר לטענת התובעות, חרץ את גורלה של המנוחה והוביל למותה הטראגי. לטענת התביעה, הרופאה החדשה סברה שכל עוד לא מופיעים סימפטומים למחלה אין צורך בטיפול כימותרפי, וטיפול זה נמנע מהמנוחה גם כאשר החל מצבה להידרדר. לבסוף, התפשט הסרטן בגופה באופן ניכר והטיפול הכימותרפי שניתן לה באיחור של 12 חודשים לא הצליח להציל את חייה.

מבית החולים אסף הרופא נמסר בתגובה כי "מדובר במקרה שנמצא בהליכי דיון בבית המשפט ולכן בית החולים אינו יכול להתייחס לפרטי המקרה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:147
קומיט וכל טופס במתנה