שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות הרישוי פסלה רישיון נהיגה לנהג מ"מגזר בעייתי" – ביהמ"ש ביטל את ההחלטה

חדשות

רשות הרישוי פסלה רישיון נהיגה לנהג מ"מגזר בעייתי" – ביהמ"ש ביטל את ההחלטה, צילום: צילום: ארפינגסטון
רשות הרישוי פסלה רישיון נהיגה לנהג מ"מגזר בעייתי" – ביהמ"ש ביטל את ההחלטה
30/01/2013, עו"ד לילך דניאל

ביהמ"ש לתעבורה: "החלטה של רשות שבתהליך קבלתה עלתה ולו ברמז סוגיית שיוכו העדתי של אדם היא החלטה הבטלה מעיקרה בהיותה נגועה בשיקולים זרים ונוגדת את עקרונות הבסיס שעליהם הוקמה מדינת ישראל"

בית המשפט לתעבורה בבאר שבע ביטל החלטה של רשות הרישוי לפסול את רישיונו של נהג לתקופה של חמש שנים לאחר שנמצא כי בדרך נהיגתו קיימת סכנה מוחשית לעצמו ולמשתמשי הדרך. הסיבה לפסילת ההחלטה – בדיון שנערך בעניינו של הנהג ובהיעדרו, מיד לאחר השימוע שבו שטח את טענותיו, העלתה נציגת הרשות את העובדה שהנהג הוא מהמגזר הערבי וציינה כי מדובר ב"מגזר בעייתי".

השופט אלון אופיר קבע כי החלטה של רשות מרשויות המדינה, שבמהלך הדיון שליווה את תהליך קבלתה כללה ולו ברמז את סוגיית שיוכו העדתי/מגזרי של האדם נשוא ההחלטה – היא החלטה הבטלה מעיקרה בהיותה נגועה בשיקולים זרים שאינם ממין העניין ונוגדת את עקרונות הבסיס שעליהם הוקמה מדינת ישראל. "מרגע שנושא מגזרו, דתו, צבעו, מינו, השקפתו הפוליטית, מעמדו החברתי או כל שיקול זר אחר נכנס לגדר הדיון בעניינו – חרגה הרשות מגדר ההליך התקין הבסיסי שלו קיבלה היא סמכות מכוח החוק, וכתוצאה מכך כל החלטה שתקבל תהיה פסולה מעיקרה", כתב השופט אופיר.

"התביישתי לקרוא כי סוגיית שייכותו של המשיב למגזר כזה או אחר הפכה לחלק מהדיון שבו נציגים רשמיים של המדינה צריכים להחליט בשאלה הקשורה בשלילת רישיונו", הוסיף השופט אופיר בהחלטתו. "אני מבקש לקוות לטובת המדינה כי הדברים שנרשמו בפרוטוקול הדיון אכן הוצאו מהקשרם, אך על פניו, ומהדברים המתוארים לעיל, ספק רב בעיני אם זה אכן היה המצב. עצם אמירת דברים אלו במסגרת ישיבה רשמית של נציגי המדינה היא אות קלון על ההליך כולו, ואין אני מוצא נימוק אחד אשר יצדיק את החלטת המדינה להגן על ההליך".

השופט אופיר עמד על כך שכל אדם החי במדינת ישראל, המובא להליך מנהלי בפני רשות, זכאי להליך שוויוני, וזאת ללא כל הבדל דת גזע או מין. יחד עם זאת, צוין כי לא מן הנמנע שרשות הרישוי תחזור ותבחן את עניינו של הנהג, בכפוף לכך שהדיון ייעשה בהרכב וועדה שונה וכל מהלכיו יתועדו כדין.

 

(צ"א 10183-05-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:77
קומיט וכל טופס במתנה