שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא לומדת מטעויות: חברת גוגל נתבעת בשנית על הפרת פרטיות של גולשים

חדשות

לא לומדת מטעויות: חברת גוגל נתבעת בשנית על הפרת פרטיות של גולשים, צילום: גוגל
לא לומדת מטעויות: חברת גוגל נתבעת בשנית על הפרת פרטיות של גולשים
29/01/2013, יואב כהן

בתביעה שהגישו גולשים בבריטניה נטען כי גוגל עקבה אחרי הרגלי הגלישה שלהם ללא ידיעתם. ועדת המסחר של הפדרל ריזרב בארה"ב קנסה בשנה שעברה את גוגל בסכום של 22.5 מיליון דולר עקב טענות דומות

חברת האינטרנט גוגל עומדת בפני תביעה בבריטניה, עקב טענות על הפרת פרטיות של אנשים שגלשו באינטרנט תוך שימוש במחשבים של אפל ובמכשירים סלולריים.

בתביעה, שהוגשה על ידי 12 גולשים, נטען שגוגל עקבה אחרי הרגלי הגלישה שלהם ללא ידיעתם. בנוסף, החברה השתמשה בקוד אבטחה מיוחד שהותקן בדפדפן הגלישה של מכשירי הסלולר והתחקה אחרי היסטורית הגלישה של התובעים. לראיה, הגולשים החלו להיחשף באופן פתאומי לפרסומות שתאמו את הרגלי הגלישה שלהם.

על פי הערכות, לכ-10 מיליון בני אדם יש בסיס לתביעה נגד גוגל. זאת, בהתאם לכמות הלקוחות של אפל בתקופה שאליה מתייחסת התביעה. חשוב לציין שהתביעה לא מייחסת לאפל אשמה במקרה המדובר.

ועדת המסחר של הפדרל ריזרב בארה"ב קנסה בשנה שעברה את גוגל בסכום של 22.5 מיליון דולר עקב טענות דומות. פסק הדין קבע כי החברה הטעתה צרכנים לגבי מדיניות הפרטיות שלה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:107
קומיט וכל טופס במתנה