שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הורים בזוגיות ללא נישואים אינם יכולים ליהנות ממעמד של חד הוריים לצורכי מס

חדשות

הורים בזוגיות ללא נישואים אינם יכולים ליהנות ממעמד של חד הוריים לצורכי מס, צילום: צילום: Getty images Israel
הורים בזוגיות ללא נישואים אינם יכולים ליהנות ממעמד של חד הוריים לצורכי מס
27/01/2013, ליאור שדמי שפיצר

ביהמ"ש דחה את דרישתו של אב לשני ילדים החי עם בת זוג ללא נישואים להעניק לו נקודות זיכוי במס כהורה חד הורי: "החוק נועד להיטיב עם מי שמגדל את ילדיו לבדו ולא עם מי שמגדל ילדים עם בן זוג ואינו נשוי כדת"

בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת דחה את ערעורו של אב לשני ילדים החי בזוגיות ללא נישואים נגד ההחלטה שלא להעניק לו נקודות זיכוי במס בשל היותו הורה במשפחה חד הורית. השופט אברהם אברהם קבע תכלית החוק היא להיטיב עם מי שמגדל את ילדיו לבדו ולא עם מי שמגדל את ילדיו עם בן זוגו ואינו נשוי כדת.

המערער, אריה עטיאס, חי עם בת זוגו במשך כעשרים שנה ללא נישואים ומגדל איתה יחד את שני ילדיהם המשותפים. בשנות המס 2005-2009 דרש עטיאס נקודת זיכוי במס עבור כל אחד מילדיו על פי ס"ק 40(ב)(1) לפקודת מס הכנסה, בטענה כי הוא הורה במשפחה חד הורית. בתביעתו נסמך עטיאס על הגדרת "בני זוג" בפקודת מס הכנסה, המחייבת נישואין. מס הכנסה דחה את בקשתו בטענה כי משפחתו אינה חד הורית, שכן הוא וזוגתו מגדלים את ילדיהם יחד באותו משק בית משותף.

עטיאס ערער על ההחלטה לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת, אשר נדרש לפרשנות הגדרת "הורה במשפחה חד הורית" שבפקודת מס הכנסה וקבע כי העובדה שהמערער הינו רווק אינה רלוונטית, שכן הוראת החוק מתייחסת להורות ולא לזוגיות.

"פרשנות תכליתית של הוראת החוק אינה מצדדת בעמדת המערער, שכן בהוראה זו ביקש המחוקק להיטיב עם מי שמגדל את ילדיו לבדו ולא עם מי שמגדל את ילדיו יחד עם בן/בת זוג", קבע השופט אברהם. "על רקע הקושי שבפניו עומד הורה במשפחה חד הורית להשתלב במעגל העבודה, בשל הקושי שבגידול ילדיו לבדו, ביקש המחוקק להעניק לו הטבה שתמריץ אותו לצאת לעבודה, בדמות נקודות זיכוי. משפחה שבה שני ההורים מגדלים יחדיו את ילדיהם אינה סובלת מהקשיים שבהם עומד מי שמגדל את ילדיו בגפו. העובדה כי ההורים אינם נשואים אינה מכבירה בקושי שבגידול ילדיהם בהשוואה לבני זוג שבחרו להינשא, ועל כן אין כל טעם ראוי להעניק להם הטבה שאינה ניתנת לבני זוג נשואים".

 

 

(ע"מ 54773-03-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה