שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עובדי מעריב עתרו לביה"ד לעבודה: "מנע מבן צבי לבצע שינויים מבניים וארגוניים"

חדשות

עובדי מעריב עתרו לביה"ד לעבודה: "מנע מבן צבי לבצע שינויים מבניים וארגוניים", צילום: צילום: דוד שי
עובדי מעריב עתרו לביה"ד לעבודה: "מנע מבן צבי לבצע שינויים מבניים וארגוניים"
23/01/2013, אלכסנדר כץ, אייס

בבקשה למתן צו מניעה, העלה ועד העיתונאים של מעריב את החשש מאיחוד מערכות עם מקור ראשון, מיקור חוץ של העובדים, העברת המערכת מתל אביב ודרישה מעיתונאים לבצע עבודות ללא תמורה עבור מקור ראשון

ארגון העיתונאים וועד עיתונאי מעריב הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה למתן צו מניעה וקיום דיון דחוף. העובדים מבקשים מבית הדין להורות לבעלים של מעריב ומקור ראשון, שלמה בן צבי, להימנע משינויים מבניים וארגוניים חד צדדיים בעיתון, להעביר לארגון את כל המידע הרלוונטי לגבי שינויים הצפויים להתבצע במעריב ולקיים עמם משא ומתן קיבוצי. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אמיר בשה ממשרד בני כהן ושות' ועו"ד איריס ורדי, המייצגים את ארגון העיתונאים.

הבקשה הוגשה על רקע צעדים חד צדדיים שנוקט בן צבי, בין היתר בתכניתו לכאורה לאחד את מערכת מעריב עם זו של מקור ראשון. בארגון העיתונאים טוענים כי עובדים חוששים ממיקור חוץ, מעבר מקום מושבה של מערכת מעריב מתל אביב לראש העין או ירושלים, ודרישה מעיתונאים לבצע עבודות ללא תמורה עבור מקור ראשון.

הארגון והעובדים טוענים כי כל האמור נעשה "בהתנהלות חד צדדית וחרף פניות חוזרות ונשנות מצד נציגות העובדים בבקשות להביא לידיעתם את מלוא המידע, ובתוך כך להיוועץ בהם ולנהל עמם משא ומתן, ללא הועיל".

העובדים מודאגים מכך שייתכן שמטרתו של בן צבי היא ליצור עובדות מוגמרות בשטח, לפגוע בעובדים לכאורה ולפגוע במעמד ועד העובדים ובמעמד ארגון העובדים היציג. עם זאת, מדגישים נציגי העיתונאים כי "נציגות העובדים – ההסתדרות, ארגון העיתונאים וועד העיתונאים – נעדרת כל עמדה בשלב זה, ובמלוא הזהירות לגבי השינויים המבניים, מאחר שהיא אינה מעורה בפרטים".

בעתירה מצוין עוד כי "תנאי למכירת מעריב היה חתימה על הסכם קיבוצי עם המבקשת", וכן כי "על אף העובדה כי המשיבה קיבלה לידיה את מעריב באמצעות 'סרטיפקט' בדמות של הסכם קיבוצי עם נציגות העובדים – היא אינה רואה עצמה מחויבת למערכת יחסי עבודה קיבוציים, ומבחינתה ארגון העובדים יציג הוא מעין מטרד ופניותיו אליה הם בבחינת 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת'".

בהקשר זה טוענים העובדים בבקשה כי "עדות לחומרת התנהלותה החד צדדית של המשיבה עולה מהישיבות השבועיות שמתקיימות בין נציגיה לבין ועד העיתונאים בנושאים שוטפים, שבהן המשיבה ממלאת את פיה מים ומסרבת לגלות את שלל תוכניותיה לגבי עתיד מעריב".

לטענת העובדים, "קביעת עובדות בשטח אגב יישום שינוי ארגוני בלא כל הידברות, וקל וחומר ללא הסכמה עם נציגות העובדים, אינה מתיישבת עם עקרונות היסוד של יחסי עבודה קיבוציים, המתנהלים על בסיס של שיתוף פעולה, היוועצות, משא ומתן וכמובן הסכמות".

ממעריב טרם התקבלה תגובה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה