שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מבצע אכיפה ממוקד הניב 140 תיקי חקירה נגד מסעדות בחשד להפרת דיני עבודה

חדשות

מבצע אכיפה ממוקד הניב 140 תיקי חקירה נגד מסעדות בחשד להפרת דיני עבודה, צילום: צילום: Pravdaverita
מבצע אכיפה ממוקד הניב 140 תיקי חקירה נגד מסעדות בחשד להפרת דיני עבודה
21/01/2013, ליאור שדמי שפיצר

ההפרות העיקריות הן אי-תשלום שכר מינימום, אי-תשלום עבור ימי התלמדות ומתן תלושי שכר שאינם משקפים את שכר העובדים בפועל. משרד התמ"ת: חלה עלייה משמעותית בהיקף תלונות העובדים בענף

מבצע אכיפה ארצי שנערך בשבועות האחרונים הביא לפתיחתם של 140 תיקי חקירה נגד עסקים בענף המסעדנות שבהם מועסקים עובדים ישראלים וזרים. ההפרות העיקריות הן אי-תשלום שכר מינימום, אי-תשלום עבור ימי התלמדות, אי-תשלום גמול עבור שעות נוספות, אי-תשלום עבור ישיבות הכנה והדרכות, אי-מתן תלושי שכר, מתן תלושי שכר שאינם משקפים את שכר העובדים בפועל, אי הפרשה לפנסיה, אי-תשלום גמול עבור שעות נוספות ואי תשלום גמול מנוחה שבועית.

במשרד התמ"ת מציינים כי חלה עלייה משמעותית בהיקף תלונות העובדים בכלל ובענף ההסעדה בפרט, בעקבות הקמפיין הטלוויזיוני שבו פתח משרד התמ"ת לפני כחודשיים.

במהלך המבצע ביקרו מפקחי משרד התמ"ת בעסקי מסעדנות המעסיקים עובדים ישראלים ובעסקים המעסיקים עובדים זרים, וגבו עדויות מכ- 300 עובדים. המבצע התבסס על תלונות עובדים וכן על מידע מודיעיני שהצטבר במינהל ההסדרה והאכיפה.

ענף המסעדות מוגדר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כענף הכולל מסעדות, פאבים ובתי קפה (אך לא בתי מלון) והוא מונה כ-9,000 עסקים פעילים, שבהם מועסקים כ-60 אלף עובדים שכירים.

לדברי יפה סולימני, ראש מינהל הסדרה ואכיפה במשרד התמ"ת, "בעקבות מידע מודיעיני רב שהצטבר במינהל על הפרות רבות בענף ההסעדה, החלטנו לצאת למבצע ענפי בתחום המסעדות. למינהל כלי אכיפה מנהליים ופליליים למיצוי הליכים כנגד מעבידים פוגעניים, ולכן אנו קוראים למעסיקים בתחום למהר ולהסדיר את זכויות עובדיהם כחוק, כדי שלא נאלץ להשית עליהם עיצומים כספיים כבדים וכתבי אישום".

יחזקאל אופיר, ראש אגף אכיפה במינהל הסדרה ואכיפה, אמר כי "ענף המסעדות הוא מהענפים הגדולים במשק, המספק תעסוקה לאוכלוסיות רבות ומגוונות. הענף מאופיין בהשתכרות בשכר נמוך יחסית, תחלופת העובדים היא מהגבוהות במשק, ורובם המכריע של העובדים מועסקים על בסיס שעתי. כתוצאה מכך, יש סיכון גבוה יותר שתנאי עבודתם ייפגעו. על פי תלונות שקיבלנו והממצאים הראשוניים של המבצע, ישנן בענף, לכאורה, הפרות רבות על חוקי עבודה ואנו פועלים לטפל בהן בעקבות פניות המגיעות מהעובדים וגם במסגרת יזומה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:43
קומיט וכל טופס במתנה