שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האגודה למלחמה בסרטן לבג"צ: תוכנית האח הגדול הפכה לפרסומת לעישון סיגריות

חדשות

האגודה למלחמה בסרטן לבג"צ: תוכנית האח הגדול הפכה לפרסומת לעישון סיגריות, צילום: האח הגדול
האגודה למלחמה בסרטן לבג"צ: תוכנית האח הגדול הפכה לפרסומת לעישון סיגריות
16/01/2013, עו"ד אנה נודל

האגודה למלחמה בסרטן ועמותת אוויר נקי עתרו לבג"צ בדרישה לאסור על עישון במסגרת תוכנית הריאליטי: "משתתפי האח הגדול מעשנים ללא הרף ועיסוקם בעישון הוא על גבול האובססיבי"

האגודה למלחמה בסרטן ועמותת אוויר נקי הגישו אתמול (ג') עתירה לבג"צ בבקשה להורות לרשות השנייה לאסור עישון במסגרת תוכנית הריאליטי "האח הגדול". העותרים טוענים באמצעות עורכי הדין עמוס האוזנר וניר עופר כי העישון בתוכנית מהווה פרסומת סמויה לסיגריות ועומד בניגוד לחוק האוסר עישון במקומות ציבוריים.

"הלכה למעשה הפכו רבות מתוכניות הריאליטי ככלל, ותוכנית 'האח הגדול' בפרט, לפרסומת אחת ארוכה ונמשכת לעישון סיגריות", נכתב בעתירה. "לא רק שמשתתפי התוכנית מעשנים ללא הרף ועיסוקם בעישון הוא על גבול האובססיבי ממש, אלא שרובם המוחלט של המשתתפים (כ-80%, ובחלק מהתוכניות אף יותר) משתמש דרך קבע ובתדירות גבוהה מאד בסיגריות". לטענת העותרות, שיעור זה גבוה באופן דרמטי משיעור המעשנים בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל, העומד על כ-20% בממוצע, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עוד טוענות העותרות כי הציבור ככלל, וציבור הילדים ובני הנוער בפרט, מקבלים את "המסר היזום והמתוכנן מראש כאילו העישון הינו דבר חיובי ורצוי, שיש בו כדי להעלות את הערך החברתי של העישון ואת מעמדו החברתי של המעשן".

העותרות מציינות כי התלונות על העישון הרב בתוכניות האח הגדול מתעוררות כמעט בכל המדינות שבהן התוכנית עולה. בקנדה אף נקבע מראש כי אסור לעשן לכל אורך התוכנית.

העותרות מבקשות כי בית המשפט יחייב את הרשות השנייה לנמק מדוע לא נמנע הפרסום הסמוי לסיגריות בתוכנית האח הגדול. בנוסף, הן מבקשות לאסור על עישון ועל שידורו במהלך התוכנית וכן מבקשות לחייב את הזכיינית קשת להצהיר כי היא אינה מקבלת תמורה מהצגת העישון בתוכנית ולפרסם האם העישון הינו קריטריון רלוונטי לבחירת משתתפים בתוכנית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה