שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון לרשות ני"ע: בדקו את התפטרות הדירקטורים מאי.די.בי

חדשות

התנועה לאיכות השלטון לרשות ני"ע: בדקו את התפטרות הדירקטורים מאי.די.בי, צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
התנועה לאיכות השלטון לרשות ני"ע: בדקו את התפטרות הדירקטורים מאי.די.בי
14/01/2013, עו"ד אנה נודל

עו"ד נילי אבן- חן, מנהלת המחלקה הכלכלית בתנועה לאיכות השלטון: "התפטרותם בו זמנית של שלושה דירקטורים באי.די.בי פיתוח, שלא נומקה או הוסברה לציבור, עשויה להצטייר כנטישת הספינה הטובעת"

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול לרשות ניירות ערך בבקשה לבחון ולחקור את טיבה של ההתפטרות המתוזמנת של שלושה דירקטורים במקביל באי.די.בי פיתוח של נוחי דנקנר. בפנייה מדגישה התנועה כי התפטרות הדירקטור הבלתי תלוי עמוס מלכא לא לוותה בנימוק או הסבר לציבור, בניגוד לחובה הקבועה בתקנות ניירות ערך. לעמדת התנועה, אין לקבל גישה לפיה "אין בהתפטרות עניין לציבור", שכן מדובר בהוראת חוק הקובעת כי על דירקטור לפרט את הנימוקים להתפטרותו בין אם יש בהם עניין לציבור ובין אם לאו.

בנוסף טוענים בתנועה כי על החברה מוטלת החובה להוציא דיווח מיידי הכולל את הסיבות להתפטרותו של הדירקטור הבלתי תלוי. הוראת החוק אינה נתונה לשיקול הדעת לא של הדירקטור ולא של החברה.

עוד סבורים בתנועה לאיכות השלטון כי על רשות נירות ערך לדרוש מהדירקטורים לנמק את סיבות התפטרותם ולפרסם נימוקים אלו לציבור.

לדברי עו"ד נילי אבן- חן מנהלת המחלקה הכלכלית בתנועה, "עיתוי ההתפטרות של שלושה דירקטורים מחברות האחזקה במעלה הפירמידה, ובמיוחד עובדת התפטרותו של הדירקטור החיצוני – כאשר לאי.די.בי אחזקות הערת "עסק חי" – מעלה שאלות קשות ועלול להצטייר כנטישת הספינה הטובעת. דירקטור חיצוני שמתפטר בעת כזאת הוא כמו מנהל כספים המתפטר רגע לפני הגשת דו"חות כספיים. יש כאן נורות אזהרה למרחק של קילומטרים המחייבות את רשות ניירות ערך בבדיקה מקיפה"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה