שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ממציא מדבקת הפלא הורשע במרמה

חדשות

ממציא מדבקת הפלא הורשע במרמה, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
ממציא מדבקת הפלא הורשע במרמה
09/01/2013, עו"ד אנה נודל

אריק קליין שטען שהמציא מדבקה שיכולה לחזות התקף לב ושותפו ד"ר עמוס בוחניק הורשעו במרמה. השניים גייסו כ-10 מיליון שקל ממשקיעים עבור המצאות בדיוניות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ד') את אריק קליין בשורה של עבירות מרמה. קליין שכנע מספר אנשי עסקים להשקיע ב"המצאות" שלו מיליוני שקלים. בין היתר קליין טען שהמציא מדבקת פלא שיכולה לחזות התקפי לב, טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס SIM, תוכנה לחיזוי שערי מטבע ומכשיר זיהוי פדופילים באמצעות DNA.

הפרקליטות טענה בכתב האישום כי קליין, יחד עם שותפו ד"ר עמוס בוחניק, הציגו בפני מספר יזמים מצגים כוזבים. השניים טענו בפני המשקיעים שחתמו על הסכמי שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות לשיווק מוצרים טכנולוגיים חדשניים שהמציאו. בין היתר, טענו השניים כי חתמו על חוזה בהיקף של מיליארדי שקלים עם חברת MSI שרכשה כביכול את הזכויות על המדבקה. לטענת התביעה, קליין זייף מסמכים כדי שיתמכו במצגים הכוזבים שהוצגו. בסך הכול השניים קיבלו במרמה מהמשקיעים כ-10 מיליון שקל. 

השופט דוד רוזן הרשיע את קליין ברוב האישומים נגדו. שותפו ד"ר עמוס בוחניק זוכה מרוב האישומים והורשע במספר סעיפים בודדים. השופט ציין כי בתחילת הדרך בוחניק לא היה מודע לכך שמעשיו של קליין אינם כשרים והיה שבוי בקסמיו וכישרונותיו של קליין.

בית המשפט קבע כי קליין ובוחניק "הציגו בפני חלק מהמתלוננים מצג לפיו החברה קשרה קשרים וחתמה חוזים עם חברות בינלאומיות חובקות עולם, בעלות שם ומוניטין. בסיומו של דיון התחוור כי הנאשמים לא חתמו חוזה אחד מוגמר עם חברה כלשהי בארץ או בחו"ל בקשר למוצרים".  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:85
קומיט וכל טופס במתנה