שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נגזר דינו של יו"ר הפועל נצרת לשעבר שהורשע בהוצאת משכורות פיקטיביות לשחקנים

חדשות

נגזר דינו של יו"ר הפועל נצרת לשעבר שהורשע בהוצאת משכורות פיקטיביות לשחקנים, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
נגזר דינו של יו"ר הפועל נצרת לשעבר שהורשע בהוצאת משכורות פיקטיביות לשחקנים
07/01/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש גזר שישה חודשי עבודות שירות ו-800 אלף שקל קנס על איש העסקים אבשלום נוריאל שהורשע במסגרת הסדר טיעון בין היתר בקבלת דבר במרמה מהבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל

בית משפט השלום בתל אביב הטיל על יו"ר הפועל נצרת לשעבר, איש העסקים אבשלום נוריאל, שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 800 אלף שקל בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, השמטת הכנסה מדו"ח והכנה וקיום פנקסי חשבונות כוזבים. נוריאל הורשע בין היתר בהוצאת משכורות פיקטיביות לשחקני קבוצת הכדורגל הפועל נצרת בחברת מובילי דרור וקבלת דבר במרמה מהבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל.

לפי כתב האישום, מובילי דרור דיווחה בין השנים 2000-2006 על משכורות פיקטיביות בסך 700 אלף שקל. בין העובדים שקיבלו שכר ממובילי דרור היו גם שחקני הפועל נצרת עילית. בתקופה זו נוריאל היה השותף העיקרי במובילי דרור באמצעות חברה שבבעלותו ושימש כמנהל הפעיל בשותפות. במקביל, הוא שימש גם כיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית. נוריאל הנחה את הנהלת החשבונות של מובילי דרור לדווח על תשלומי שכר פיקטיביים כדי להפחית את החבות של השותפות למס.

בנוסף הואשם נוריאל בקבלת דבר במרמה. כל קבוצת כדורגל חייבת להעביר לרשות לבקרת תקציבים של ההתאחדות לכדורגל את הדו"חות הכספיים שלה ולקבל אישור לחוזים עם השחקנים והמאמנים. לפי כתב האישום, כ-893 אלף שקל שולמו לשחקני הכדורגל בהפועל נצרת עלית ובעלי תפקידים בקבוצה מבלי לדווח על הכספים לבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל. בעקבות זאת, נוריאל העמיד ערבויות לפי התקציב המוצהר הנמוך משמעותית מתקציב המועדון בפועל.

עוד בטרם הגשת כתב האישום, הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון עם נוריאל.

זוהי הפעם הראשונה שהוגש כתב אישום בקבלת דבר במרמה מהבקרה התקציבית. עד כה מקרים מן הסוג הזה נידונו בבית הדין המשמעתי של הבקרה התקציבית. השופטת לימור מרגולין-יחידי ציינה בגזר הדין כי "מדיניות הענישה ביחס לתחום מעשים שבעבר לא החילו עליו נורמות פליליות היא של הטלת עונשים מתונים לשם הטמעת האיסור הפלילי במעשים".

לצד העונש שהוטל על נוריאל, הטילה השופטת קנס של 400 אלף שקל על מובילי דרור. נוריאל ומובילי דרור ייוצגו על ידי עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא ממשרד רם כספי ושות'.

 

 

(ת"פ 47653-10-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:207
קומיט וכל טופס במתנה