שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרופ' קרמניצר: שת"פ בינלאומי במאבק בשחיתות היה מקל על השגת ראיות בעניין ליברמן

חדשות

פרופ' קרמניצר: שת"פ בינלאומי במאבק בשחיתות היה מקל על השגת ראיות בעניין ליברמן, צילום: צילום: יוסי זמיר
פרופ' קרמניצר: שת"פ בינלאומי במאבק בשחיתות היה מקל על השגת ראיות בעניין ליברמן
23/12/2012, עו"ד אנה נודל

פרופ' קרמניצר, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, יכהן במועצת המנהלים של האקדמיה הבינלאומית נגד שחיתות. קרמניצר: חוו"ד של היועמ"ש על סגירת תיק החקירה  נגד ליברמן מדגימה את הצורך בקידום שת"פ בינלאומי במאבק בשחיתות

פרופ' אמריטוס מרדכי קרמניצר, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, מונה לחבר במועצת המנהלים של האקדמיה הבינלאומית נגד שחיתות של ארגון האומות המאוחדות. האקדמיה הבינלאומית נגד שחיתות הוקמה בספטמבר 2010 כארגון בינלאומי ביוזמה משולבת של האו"ם ושל ממשלת אוסטריה למאבק בסמים ובפשיעה. ישראל נמנית עם המדינות המייסדות של האקדמיה אשר מטרתה לקדם את אמנת האו"ם נגד שחיתות, בין היתר באמצעות חינוך, מחקר וקידום שיתוף פעולה בינלאומי במאבק נגד השחיתות.

עם מינויו אמר פרופ' קרמניצר כי "האקדמיה הוקמה מתוך הכרה ששחיתות פוגעת בצמיחה הכלכלית, בשוויון ההזדמנויות ובאמון הציבור במוסדות השלטון ובשיטה הדמוקרטית. היועץ המשפטי לממשלה, לדוגמה, בחוות דעתו על סגירת תיק החקירה העיקרי נגד אביגדור ליברמן קבל מספר פעמים על הבעיות בתחום השגת ראיות ומשקלן של ראיות שמקורן בקשיים בשיתוף פעולה בינלאומי בתחום המאבק בשחיתות. חוות הדעת מדגימה את הצורך החיוני בקידום שיתוף הפעולה הבינלאומי במאבק נגד שחיתות בעולם גלובאלי, בו גם השחיתות אינה יודעת גבולות".

פרופ' קרמניצר מילא עד היום תפקידים רבים בתחומים של זכויות אזרח ומאבק בשחיתות פוליטית ומשפטית. בין היתר היה חבר בוועד המנהל של האגודה לזכויות האזרח, עמד בראש מרכז מינרבה לזכויות האדם, עמד בראש ועדה ממלכתית לטיפול מערכתי בעבירות של עובדי מדינה, וכיום הוא מכהן כסגן נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה