שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ערוץ 10 לבג"צ: החלטת נתניהו לא לדון בסוגיית הזיכיון - "משיקולים לא עניינים"

חדשות

ערוץ 10 לבג"צ: החלטת נתניהו לא לדון בסוגיית הזיכיון - "משיקולים לא עניינים", צילום: ערוץ 10
ערוץ 10 לבג"צ: החלטת נתניהו לא לדון בסוגיית הזיכיון - "משיקולים לא עניינים"
16/12/2012, אלכסנדר כץ, אייס

אחרי שהחליט לפטר את עובדיו - החלטה שנדחתה ביומיים - עתר הערוץ נגד ראש הממשלה בטענה כי ההחלטה נוגדת לעמדת הגורמים המקצועיים

ערוץ 10 עתר בצהריים (יום א') לבג"צ בדרישה שזה יורה לראש הממשלה בנימין נתניהו לנמק מדוע תזכיר החוק להארכת זיכיונו של הערוץ, לא הועלה לדיון ולהצבעה בממשלה, מה שעשוי להוביל לסגירתו. אתמול החליט דירקטוריון ערוץ 10 לפטר את כל עובדיו, אולם הסכים לבקשת מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, להמתין עם ביצוע ההחלטה עד ליום שני בערב.

בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יורם בונן ודר להב ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', נגד נתניהו, שר התקשורת משה כחלון, שר האוצר יובל שטייניץ, מזכיר הממשלה צבי האוזר, והממשלה עצמה, נטען כי נתניהו מסכל את יישום ההסדר להמשך פעילותו של ערוץ 10, שגובש על ידי הצוות המקצועי שבראשו עמד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר. עוד נטען כי נתניהו הורה שלא לדון בתזכיר החוק בישיבת הממשלה הבוקר ללא כל נימוק או הסבר, בניגוד לעמדת שר האוצר, שר התקשורת, הרשות השנייה והיועץ המשפטי לממשלה, "למרות שברור שאם תזכיר החוק לא יאושר לאלתר המסך יוחשך וערוץ 10 ייסגר באופן מידי".

פרקליטיהם של ערוץ 10 טוענים בבג"צ כי "התנהלות הממשלה לוקה בפגמים מנהליים, שכל אחד מהם כשלעצמו מקים לעותרת זכות לקבלת הסעד המבוקש בעתירה, ואלו הם: חוסר סבירות קיצוני; חשש ממשי לשקילת שיקולים בלתי ענייניים; חוסר הגינות מנהלית; ופעולה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה".

העותרים טוענים כי ההחלטה שלא להביא את תזכיר החוק לאישור הממשלה באופן מידי, "היא בלתי סבירה בצורה קיצונית, וזאת נוכח העובדה שבנסיבות המקרה המיוחדות החלטה שהיא לכאורה פרוצדוראלית חורצת את גורל הערוץ לשבט מבחינה מהותית; ונוכח היותה של ההחלטה מנוגדת לעמדת כל הגורמים המקצועיים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה