שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורכי הדין התפרעו וקיללו במהלך הדיון בביהמ"ש, השופט נאלץ לעזוב את האולם

חדשות

עורכי הדין התפרעו וקיללו במהלך הדיון בביהמ"ש, השופט נאלץ לעזוב את האולם, צילום: צילום: Getty images Israel
עורכי הדין התפרעו וקיללו במהלך הדיון בביהמ"ש, השופט נאלץ לעזוב את האולם
12/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

שופט בימ"ש השלום מנחם קליין עמד חסר אונים כששני באי כוח הצדדים משתלחים בפראות זה בזה ואף "מערבים הורים", לנגד עיניו המשתאות של סטודנט למשפטים שבא לראות איך מתנהלים בפועל דיונים בבית המשפט

שופט בית משפט השלום בתל אביב מנחם (מריו) קליין נדהם לגלות באולם בית המשפט שלו מחזה שלא רואים כל יום: דיון מקדמי בתביעת נזיקין הוביל להתלהטות הרוחות ולהשתלחות פרועה של עורכי הדין צבי הרצוג ועופר קרינסקי זה בזה, לצעקות ולקללות, עד שהשופט נאלץ לצאת מהאולם ללשכתו לרבע שעה עד שיירגעו הרוחות. בשובו, הזהיר השופט כי אם בהמשך ההליך יושמעו או ייכתבו דברים שלוחי רסן שאינם מכבדים את מקצוע עריכת הדין, הוא ייאלץ להטיל הוצאות אישיות על באי כוח הצדדים לטובת אוצר המדינה.

מדובר בתביעת נזיקין שהגיש עו"ד צבי הרצוג בשם לקוח שנפגע בעת שעבד במכונה לקשירת קרטונים ואצבעותיו נתפסו בה, דבר שהותיר אותו עם נכות צמיתה. הלקוח איליה איסחקוב הגיש תביעה נגד המעסיקה וחברת הביטוח, אך שלושה ימים לפני מועד ההוכחות, ביקש עורך דינו להחיות בקשה ישנה למחיקת כתב הגנה, המתייחסת להליכים המקדמיים שלטענתו לא בוצעו על ידי ההגנה. בין היתר טען עו"ד הרצוג כי הנתבעות לא השיבו כנדרש לשאלונים שמסר להן ולא הגישו את התשובות כשהן חתומות ומאומתות בתצהיר. זאת, למרות שבתיק התקיימו כמה ישיבות קדם משפט ולמרות שההליך התקדם מבלי שנטען כי התשובות החסרות פוגעות בזכויותיו הדיוניות של התובע או בסיכויי הצלחת התביעה.

כיוון שבתיק היו לא פחות מ-23 בקשות ו-31 החלטות, ביקש השופט קליין לדחות את מתן ההחלטה, ולאחר עיון מדוקדק בתיק בלשכתו קבע כי הבקשה הוגשה בחוסר תום לב, בחלוף זמן רב כאשר התביעה ויתרה לפני חודשים רבים על מיצוי ההליכים המקדמיים וכאשר התיק כבר קבוע להוכחות. לאור בזבוז מועד ההוכחות, חייב השופט קליין את התובע לשלם את הוצאות הדיון בסך של 1,800 שקל, ללא קשר לתוצאות המשפט.

בהחלטתו התייחס השופט לתקרית המצערת, כדבריו, שהתחוללה באחד הדיונים: "במהלך הדיון הרוחות התלהטו, ב"כ הצדדים האשימו זה את רעהו באי המצאת מסמכים שהוגשו לבית המשפט, החלו בהשתלחות פרועה והטיחו זה בזה דברי בלע (ואף 'עירבו הורים', דבר שאפילו ילדים קטנים יודעים שאסור לעשות בוויכוחים במגרש המשחקים)", כתב השופט. "כל ניסיונותיי להרגיע את הרוחות עלו בתוהו, עד שבלית ברירה ראיתי לנכון לנקוט צעד דרסטי ונדיר ויצאתי מהאולם ללשכה. רק כעבור כ-15 דקות וכשב"כ הצדדים מפצירים בקלדנית לבקש שאחזור ומבטיחים לנהל דיון כיאות, חזרתי בכדי לנסות ולנהל דיון מסודר".

בין היתר הזהיר השופט את הצדדים כי אם לא ידברו כל אחד בתורו ויתערבו האחד בדברי השני הם יהיו צפויים לפסיקת הוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה בגין שיבוש הליכי משפט.

לדברי השופט קליין, הדבר חרה לו במיוחד לאור העובדה שבמסגרת מיזם משותף בין נשיאות בית המשפט לבין אחת המכללות למשפטים התארח באולם סטודנט למשפטים שבא לראות כיצד מתנהלים בפועל הדיונים בבתי המשפט. "מה גדולה הבושה שדווקא זאת ראה אותו סטודנט, והח"מ ומתמחה בלשכתי היו צריכים להסביר שזהו מקרה קיצוני שכלל אינו מייצג את צורת הדיבור, ההתנהלות והטיעון של עורכי הדין המופיעים באולמי", כתב השופט בהחלטתו.

 

(ת"א 9680-07-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:76
קומיט וכל טופס במתנה