שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בכנסת: יחידות סיוע של עו"ס, פסיכולוג ופסיכיאטר יפעלו גם בביה"ד הרבניים

חדשות

אושר בכנסת: יחידות סיוע של עו"ס, פסיכולוג ופסיכיאטר יפעלו גם בביה"ד הרבניים, צילום: צילום: אורי
אושר בכנסת: יחידות סיוע של עו"ס, פסיכולוג ופסיכיאטר יפעלו גם בביה"ד הרבניים
11/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

יחידות הסיוע יופקדו לטפל במקרי חירום, יישוב סכסוכים בדרך של טיפול משפחתי או גישור, הסכמים בעניין משמורת ילדים, אלימות במשפחה והסדרי הגירה, בדומה ליחידות הסיוע הפועלות בבתי המשפט לענייני משפחה

ועדת חוקה אישרה היום פה אחד את צו בתי דין דתיים-הקמת יחידות סיוע, שיאפשר הפעלת יחידות סיוע בבתי הדין הרבניים בדומה ליחידות הסיוע הפועלות ליד בבתי המשפט לענייני משפחה. 

יחידות הסיוע הפועלות בבתי המשפט לענייני משפחה תורמות רבות לפתרון סכסוכים בין הצדדים להליך השיפוטי בדרכי שלום ובהסכמה ומעניקות סיוע לשופטים.

בחודש מאי אשתקד אישרה מליאת הכנסת תיקון לחוק בתי הדין הרבניים, המסמיך את שר המשפטים להפעיל יחידות סיוע בבתי הדין הרבניים. בצו שאושר היום קובע השר כי בשלב ראשון יוקמו יחידות סיוע בבתי הדין הרבניים האזוריים בערים באר שבע, אשדוד, אשקלון, ירושלים, חיפה, טבריה-צפת ורחובות. בשלב הבא יוקמו יחידות סיוע גם בערים נתניה ופתח תקווה.

הצו קובע כי בכל בית דין יפעלו יחידות סיוע אשר יופקדו לטפל במקרי חירום, יישוב סכסוך בדרך של טיפול, ייעוץ משפחתי או גישור, הסכמים בעניין משמורת ילדים והבטחת קשר בין ילד להורהו, הסדרי הגירה ויציאת קטין מהארץ, אלימות במשפחה, ייעוץ לגבי תסקיר של עובד סוציאלי לעניין סדרי דין או חוות דעת של מומחה ומינוי מומחה בידי בית הדין. 

עוד קובע הצו כי לצד כל הרכב בבית הדין יועסק עובד סוציאלי וכן פסיכולוג ופסיכיאטר אחד בכל יחידת סיוע.   

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:29
קומיט וכל טופס במתנה