שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מפלגתו של יאיר לפיד לבג"צ: "אי-גיוס החרדים לצה"ל הוא לעג לשלטון החוק"

חדשות

מפלגתו של יאיר לפיד לבג"צ: "אי-גיוס החרדים לצה"ל הוא לעג לשלטון החוק", צילום: צילום: Effib
מפלגתו של יאיר לפיד לבג"צ: "אי-גיוס החרדים לצה"ל הוא לעג לשלטון החוק"
10/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

מפלגת יש עתיד ועו"ד יהודה רסלר עתרו היום לבג"צ נגד החלטת הממשלה הפוטרת כ-1,300 תלמידי ישיבות מחובת גיוס: "מדובר בהחלטה עוקפת בג"צ המנציחה את אפלייתם לרעה של הנושאים בנטל השירות הצבאי"

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד ועו"ד יהודה רסלר עתרו היום לבג"צ נגד החלטת הממשלה הפוטרת כ-1,300 תלמידי ישיבות מחובת גיוס לצה"ל בכפוף לשירות לאומי-אזרחי.

לטענת העותרים, החלטה זו התקבלה למרות פקיעתו של "חוק טל" לפני יותר מארבעה חודשים, ובניגוד לפסיקת בג"צ אשר קבע כי אין לשר הביטחון או לממשלה סמכות לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל. "המלצת שר הביטחון והחלטת הממשלה הנ"ל, לבד מהיותם זלזול בציבור הנושאים בנטל השירות הצבאי, הרי שהיא גם בכוח ובפועל שמה את פסקי הדין של בית משפט נכבד זה ללעג ולקלס", נכתב בעתירה.

העותרים טוענים כי מדובר בהחלטה "עוקפת בג"צ", שנועדה להמשיך ולהנציח את אפלייתם רבת השנים לרעה של ציבור המשרתים בצה"ל, והיא פועל יוצא של שיקולים זרים ומניעים פוליטיים פסולים. "זהו לעג לשלטון החוק וזלזול בבית המשפט הגבוה לצדק, כאשר המניע היחיד העומד מאחורי ההחלטה הוא הרצון לשמור את הקואליציה עם המפלגות החרדיות".

עוד נטען כי ההחלטה פוגעת בעיקרון השוויון ומבדילה בין אזרחים שווים האמורים להיות בעלי זכויות חובות זהים בחובה הנעלית והמסוכנת ביותר המוטלת על אזרחי ישראל – השירות בצה"ל. לטענת העותרים, בישראל ישנם עשרות אלפי סטודנטים המחויבים בגיוס סדיר ובשירות מילואים, למרות שהם לומדים במוסד אקדמאי מוכר ולימודיהם (תורתם) אומנותם. ההבדל היחיד הקיים בינם לבין תלמידי הישיבה הוא המוסד שבו הם לומדים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:147
קומיט וכל טופס במתנה