שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה תביעה של בעל נגד החבר שניהל רומן עם אשתו: "נישואים אינם חוזה"

חדשות

נדחתה תביעה של בעל נגד החבר שניהל רומן עם אשתו: "נישואים אינם חוזה", צילום: צילום: Getty images Israel
נדחתה תביעה של בעל נגד החבר שניהל רומן עם אשתו: "נישואים אינם חוזה"
06/12/2012, ליאור שדמי שפיצר

בית המשפט דחה תביעות הדדיות של שני חברים שנישאו לשתי אחיות, שעניינן רומן שניהל אחד מהם עם אשת חברו. ביהמ"ש: "אין בסיס חוקי לתביעת נזיקין. זו גזירה שהציבור בחברה מתקדמת לא יכול לעמוד בה"

שני חברים נישאו לשתי אחיות. נולדו להם ילדים, ושתי המשפחות נהגו לבלות יחד. לימים התפתח רומן ויחסים אינטימיים בין אשת התובע לבין הנתבע הנשוי לאחותה, אשר תועדו ביומן אישי שניהלה האישה ובתצלומים שערך חוקר פרטי שנשכר על ידי בעלה.

הבעל הנבגד הגיש תביעה נגד חברו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בטענה כי מערכת היחסים האינטימית נכפתה על אשתו, וכי עקב בגידת אשתו בו עם אותו חבר נגרם לו נזק נפשי וכספי.

הנתבע הגיש אף הוא תביעת נזיקין נגדית, שבה טען כי מדובר במערכת יחסים הדדית בהסכמה וברצון בין שני אנשים מבוגרים, אשר נוצרה ביוזמת אשת התובע לאחר שחיי הנישואים שלה עלו על שרטון. לטענתו, כאשר התגלתה הפרשה ניסה התובע, בעזרת חוקר פרטי, לסחוט ממנו כספים תחת איום לחשוף את הרומן, ומכאן תביעתו הנגדית לפיצוי בגין כאב וסבל. לטענה זו השיב התובע כי הוא ביקש מהנתבע את הסכום ששילם לחוקר הפרטי ואת הכספים שהוציא לצורך שיקומו.

השופט יהודה פרגו התקשה להבין מהן בכלל עילות התביעה, אשר לא צוינו בכתב התביעה ובתביעה שכנגד, והורה לצדדים לפרט אותן. בהתאם להחלטה זו, הודיע התובע כי הוא מבסס את תביעתו על עילת הרשלנות. השופט פרגו קבע כי להכרעה בסוגיית הרשלנות הנטענת אין צורך בשמיעת ראיות, ומחק את שתי התביעות בשל היעדר עילה.

השופט קבע כי המסקנה הברורה והיחידה האפשרית העולה מכתבי הטענות ומהמסמכים שצורפו היא כי מערכת היחסים בין הנתבע  לאשת התובע היתה בהסכמה, מדעת, מרצון חופשי ותוך שיתוף פעולה מלא של שני אנשים בוגרים.

בעניין זה, קבע השופט, אין תחולה לפקודת הנזיקין וגם לא הופרה "חובת זהירות מושגית" כלשהי. "משהחליט זוג נשוי – ובענייננו אשת התובע – לנהל מערכת יחסים עם אחר – בענייננו הנתבע – זכותו לעשות כן ולא ניתן למנוע זאת ממנו, גם אם הדבר נראה לא ראוי בעיני אחרים", קבע השופט פרגו. "קשר הנישואין אינו יוצר בעלות על גופו ורצונותיו של בן הזוג, ואין לבן הזוג הנבגד עילה וזכות תביעה כנגד בן זוגו או נגד האחר. הכרה בזכות תביעה עקב מערכת יחסים זו משמעה סיכול ופגיעה בזכויות וחירויות בן הזוג וכפיפותו באופן מלא לבן זוגו ולרצונותיו. מדובר בגזירה שהציבור בחברה מתקדמת ודמוקרטית אינו יכול לעמוד בה ואינו צריך לקבלה".

השופט קבע כי פקודת הנזיקין קובעת כי היחסים הנוצרים על ידי נישואין לא ייחשבו כחוזה. סעיף זה מתייחס אמנם לעוולת "גרם הפרת חוזה", אך יש ליישם אותו גם על יתר העוולות שבפקודה, לרבות עוולת הרשלנות.

 

(ת"א 14657-11-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:54
קומיט וכל טופס במתנה