שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש: יש להגביל את זכות המעביד להביע עמדה על התארגנות העובדים

חדשות

היועמ"ש: יש להגביל את זכות המעביד להביע עמדה על התארגנות העובדים, צילום: צילום: istock
היועמ"ש: יש להגביל את זכות המעביד להביע עמדה על התארגנות העובדים
03/12/2012, עו"ד אנה נודל

חוות הדעת של היועמ"ש הוגשה לביה"ד הארצי לעבודה במסגרת תביעה בעניין ההתאגדות של עובדי פלאפון: "יש ערך רב במניעה מראש של התבטאות שיש בה סיכון להשפעה בלתי הוגנת על פני הושטת תרופה בדיעבד"

"יש להגביל באופן נרחב את זכותו של המעביד להביע עמדה בפני עובדים בסוגית ההתארגנות של העובדים במקום העבודה", כך כתב היועץ המשפטי לממשלה בחוות דעת שהוגשה לבקשת בית הדין הארצי לעבודה.

חוות הדעת הוגשה במסגרת ערעור של ההסתדרות על פסק הדין שניתן בעניין ההתאגדות של עובדי פלאפון. היועמ"ש התבקש להתייחס לשאלת התנהלות המעסיק וגבולותיה בהבעת עמדה, נוכח מהלכי התארגנות ראשונית במקום העבודה.

בחוות הדעת שנכתבה על ידי מיכל לייסר, ממונה על סכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה, נכתב כי "נוכח קיומם של יחסי העבודה המתאפיינים בקיומה של מרות, תלות ופערי הכוחות בין המעסיק לעובד, ובשים לב לעוגנים שהוטלו בקרקעית משפט העבודה, התבטאות המעסיק אשר באה בשלב של התארגנות ראשונית ומכוונת להעביר מסר לעובד שתכליתו להשפיע על מימוש זכות ההתארגנות של העובד – עלולה לפגוע בחופש הבחירה של העובד לממש את זכותו להתארגן".

בחוות הדעת ממליץ היועמ"ש לבית הדין לפתח "חזקה פסיקתית לפיה בהבעת עמדה מטעם המעביד בפני עובדיו בשלב ההתארגנות הראשונית טמון סיכון להטיה והשפעה בלתי הוגנים על העובד השוקל אם לממש את זכות ההתארגנות". מכוחה של חזקה זו סבור היועץ המשפטי לממשלה כי יש להגביל באופן נרחב את זכותו של המעביד להביע עמדה בפני עובדים בסוגית ההתארגנות של העובדים במקום העבודה.

לייסר מציינת בחוות הדעת כי "בסוגיה רגישה זו יש ערך רב במניעה מראש של התבטאות שיש בה סיכון להשפעה בלתי הוגנת על פני הושטת תרופה בדיעבד, שכן התבטאות כזו, משיצאה לחלל האוויר היא משפיעה את השפעותיה המזיקות, והשפעות אלה לא ניתן לאיין בדיעבד".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה