שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר אתמול בכנסת: תקופת המבחן להפעלת המאגר הביומטרי תתחיל מינואר 2013

חדשות

אושר אתמול בכנסת: תקופת המבחן להפעלת המאגר הביומטרי תתחיל מינואר 2013, צילום: צילום:GFDL
אושר אתמול בכנסת: תקופת המבחן להפעלת המאגר הביומטרי תתחיל מינואר 2013
29/11/2012, עו"ד אנה נודל

לאחר קשיים והתנגדויות, אושר הצו המסדיר את עריכת תכנית הפיילוט להקמת המאגר הביומטרי. תושבי ישראל שירצו בכך יוכלו למסור מרצונם טביעות שתי אצבעות מורות ודמות הפנים על מנת לקבל תעודת זהות חכמה 

הועדה המשותפת מדע וטכנולוגיה, פנים והגנת הסביבה וחוקה חוק ומשפט אישרה אתמול (ד') את הצו המסדיר את תקופת המבחן למאגר הביומטרי. החל מינואר 2013 יוכלו תושבי ישרא, שירצו בכך להשתתף בתקופת הניסיון של הפקת מסמכי זיהוי ביומטריים.

הצו מסדיר את עריכת תכנית הפיילוט להקמת מאגר ביומטרי והנפקת תעודות זהות חכמות. במסגרת התוכנית אזרחים יוכלו למסור מרצונם טביעות שתי אצבעות מורות ודמות הפנים על מנת לקבל תעודת זהות "חכמה".

הצו המתוקן קובע פרמטרים מפורטים למדידת נחיצותו של המאגר הביומטרי והאפשרות להפעיל את החוק באמצעות חלופות שונות, במסגרת המאגר ואף בלעדיו, וכן קובע באופן מפורט את הדיווח שיועבר לכנסת במהלך העבודה על תכנית הפיילוט ולקראת סוף תקופת הפיילוט.

הצו יפעיל את תקופת המבחן בה תיבחן המעשיות של החוק הביומטרי, הבעיות ביישום החוק והסכנות שבהחזקת מידע כה רגיש. תקופת המבחן תחל בתחילת השנה הבאה ותסתיים לאחר שנתיים בסוף דצמבר 2014.

לחוק שעבר כבר בשנת 2009 היו מתנגדים רבים. לאחרונה, בעקבות עתירה לבגצ של האגודה לזכויות האזרח והתנועה לזכויות דיגיטליות, החליטה המדינה לתקן את הצו המפעיל את תקופת המבחן של החוק. עיקר התיקונים עוסקים בהגדרה מדויקת של אמצעי הזיהוי והאימות הביומטריים, יצירת מדדים להערכת ההצלחה או הכישלון של תקופת המבחן ואבטחת המידע של הנתונים הביומטריים עוד בתקופת המבחן. בסוף תקופת המבחן ייערך דיווח מסכם הכולל את הפרמטרים השונים הבוחנים את יעילות המאגר הביומטרי, את יעילותו מול חלופות אחרות, את מידת האבטחה שלו ובכלל, את נחיצות קיום המאגר הביומטרי והשגת מטרותיו.

הוועדה החליטה אתמול להגביל שיתוף קטינים עד גיל 16 בתכנית הפיילוט, לשם הגנה על פרטיותם. כך, השתתפות בפיילוט לא תוצע לקטינים עד גיל 16 או לנציגם, אלא אם כן הגישו בקשה להנפקת דרכון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:120
קומיט וכל טופס במתנה