שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה נגד שטראוס גרופ: "פריכיות עם שוקולד הרסו לי את הגמילה מסוכר וגלוטן"

חדשות

תביעה נגד שטראוס גרופ: "פריכיות עם שוקולד הרסו לי את הגמילה מסוכר וגלוטן", צילום: צילום: לילך דניאל
תביעה נגד שטראוס גרופ: "פריכיות עם שוקולד הרסו לי את הגמילה מסוכר וגלוטן"
27/11/2012, ליאור שדמי שפיצר

התובעת דרשה מהחברה לפצות אותה בגין עלות הטיפול במכון אברהמסון וטענה כי אי פירוט רכיב הסוכר במוצר הטעה אותה לחשוב שניתן לאכול ממנו והביא ל"שבירה" ולעלייה מחודשת במשקל

בית המשפט לתביעות קטנות באילת דחה תביעה נגד שטראוס גרופ לפיצוי בסך של 10,000 בטענה שאי-פירוט רכיב הסוכר בחבילת "פריכיות אורז מלא בשוקולד חלב" שיבש את הגמילה שעברה התובעת מסוכר ומגלוטן וגרם לה לעלייה של 4 ק"ג במשקלה.

התובעת עברה טיפול גמילה מגלוטן ומסוכר במכון אברהמסון, שבמסגרתה נאסר עליה לצרוך מוצרים המכילים גלוטן וסוכר. בעקבות הטיפול, השילה התובעת ממשקלה עשרה ק"ג.

התובעת טענה כי היא רכשה את המוצר פריכיות אורז בשוקולד חלב ואכלה ממנו כשקית וחצי. משלא צוין כי המוצר מכיל סוכר, הניחה התובעת כי מאחר שהמוצר כשלעצמו – פריכיות אורז – הוא מוצר דיאטטי, הוא אינו מכיל סוכר.

לטענת התובעת, בעקבות אכילת המוצר היא חשה כי הליך ההרזיה שלה השתבש, עד שנאלצה לעבור את הטיפול במכון אברהמסון בשנית, אך הפעם הטיפול לא צלח. עוד נטען כי אכילת המוצר גרמה לה ל"שבירה", והיא החלה לצרוך מוצרי סוכר וגלוטן מחדש, דבר אשר גרם לעלייה של 4 ק"ג במשקלה.

התובעת עתרה לחייב את היצרנית בהשבת מחיר הטיפולים במכון העומד על 2,100 שקל, בתוספת פיצוי בגין עוגמת הנפש.

שטראוס גרופ אישרה כי אכן לא מצוין באריזת המוצר כי הוא מכיל סוכר, אך טענה כי הסימון עומד בתקן הישראלי שכן צוין כי המוצר מכיל שוקולד חלב ואין חובה לפרט את רכיבי השוקולד גם במוצר הנדון. עוד טענה החברה כי מצוין על גבי המוצר כי הוא מכיל עקבות גלוטן, הרי שלנוכח האיסור שהוטל על התובעת במסגרת הטיפול, היה עליה להימנע מלכתחילה מרכישתו.

השופטת רות אטדגי פריאנטה דחתה את התביעה וקבעה כי התובעת לא הוכיחה כי שטראוס הפרה את חובת הפירוט הנדרשת על פי חוק הגנת הצרכן ולא הוכיחה את הקשר הסיבתי בין אי-הפירוט לבין הנזק הנטען.

השופטת ציינה כי ממילא, על פי עדותה של התובעת, במסגרת הטיפול במכון אברהמסון נאסר עליה לאכול מוצרים המכילים למעלה מ-10 גרם פחמימות ל-100 גרם מוצר, בעוד שהפריכיות מכילות כמות פחמימות הגבוה פי 6 ויותר מהכמות המותרת.

"קשה לקבל את טענת התובעת כי בשל צריכה של שקית וחצי של המוצר השתבש הליך ההרזיה רק בגין כך", כתבה השופטת בפסק הדין. "התובעת בעצמה הודתה כי עשתה הרבה דיאטות בעבר ללא הצלחה, כך שתמוהה טענתה כעת כי כישלון הדיאטה הנוכחית נובע דווקא מצריכת המוצר הנדון".

 

 

(ת"ק 31288-04-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:74
קומיט וכל טופס במתנה