שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עובדים לשעבר בסוכנויות הדירוג נתבעים בטענה למניפולציה על השוק האיטלקי

חדשות

עובדים לשעבר בסוכנויות הדירוג נתבעים בטענה למניפולציה על השוק האיטלקי, צילום: ניירות
עובדים לשעבר בסוכנויות הדירוג נתבעים בטענה למניפולציה על השוק האיטלקי
14/11/2012, יואב כהן

לטענת התובעים, עובדי סוכנויות הדירוג S&P ו-Fitch עשו שימוש לרעה במידע חסוי שגרר את הבורסה במילאנו לירידות חדות והביא להורדת דירוג האשראי של איטליה

תובעים בעיר טראני שבאיטליה תובעים חמישה עובדים לשעבר בסוכנות דירוג האשראי Standard and Poor's ושני עובדים לשעבר בסוכנות הדירוג Fitch בטענה למניפולציה של השוק ושימוש לרעה במידע חסוי שהוביל להורדת דירוג האשראי של איטליה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

לטענת התובעים, הדיווחים של סוכנויות הדירוג לגבי המערכת הבנקאית באיטליה לא היו מדויקים וכי דו"ח שהודלף בזמן המסחר גרר את בורסת מילאנו להפסדים חדים.

תביעה דומה נגד עובדי סוכנות הדירוג מודי'ס בוטלה לאחרונה לאחר שהתביעה הודתה כי לא היו מספיק ראיות המוכיחות מניפולציה של השוק.

זהו המקרה הראשון הנדון בבית משפט אירופי אשר עוסק בהורדת דירוג של מדינה. חברות הדירוג ספגו ביקורת נוקבת על כך שלא חזו את משבר הסאבפריים ב-2008. אם העניין אכן יגיע לבית המשפט, הוא עשוי להעלות מחדש את הוויכוח המתמשך על אחריותן של סוכנויות דירוג האשראי בתקופה של חוסר ודאות כלכלי בעולם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:27
קומיט וכל טופס במתנה