שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סוכן ביטוח שנטל הלוואות על חשבון כספי פוליסות של לקוחותיו הורשע במרמה וזיוף

חדשות

סוכן ביטוח שנטל הלוואות על חשבון כספי פוליסות של לקוחותיו הורשע במרמה וזיוף, צילום: צילום: Getty images Israel
סוכן ביטוח שנטל הלוואות על חשבון כספי פוליסות של לקוחותיו הורשע במרמה וזיוף
13/11/2012, עו"ד לילך דניאל

סוכן הביטוח שכנע את לקוחותיו לבצע פעולות לשדרוג הפוליסות, נטל הלוואות בשמם תוך זיוף חתימתם והעביר את הכספים לחשבונו הפרטי. ביהמ"ש: חתימה בשם לקוח על טפסים אינה נוהג רווח בין סוכני הביטוח

בית משפט השלום בירושלים הרשיע סוכן ביטוח עצמאי בעבירות של זיוף מסמכים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בכך שנטל הלוואות מחברות ביטוח על חשבון כספי הפוליסות של לקוחותיו ללא ידיעתם, תוך ניצול חוסר הבנתם והאמון שנתנו בו.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם אמנון קראוז, שנקלע לקשיים כספיים כבדים, שכנע את לקוחותיו לבצע פעולות שונות לשדרוג כספי הפוליסות שצברו, תוך הבטחות שווא כוזבות כי כספי הפוליסה לא ייפגעו. בפועל, נטל קראוז הלוואות מחברות הביטוח על חשבון כספי הפוליסה, בחלקן תוך זיוף חתימת הלקוחות על טפסי ההלוואות, והעביר את הכספים לחשבונו הפרטי. מהחשבון הפרטי הוא העביר כספים באופן הדרגתי לחשבונות המבוטחים, תוך הצגת מצג שווא כי סכומים אלה הם פרי השדרוג שהציע להם.

בית המשפט דחה את טענותיו של קראוז כי המהלכים שביצע נעשו למען מבוטחיו ובידיעתם המלאה. השופטת רבקה פרידמן פלדמן קבעה כי קראוז אכן חתם בשם חלק מהלקוחות על טפסים באמצעות סריקת חתימותיהם מהמחשב, אך דחתה את האישומים נגדו בזיוף ביחס לאותם מתלוננים שהודו כי אכן חתמו על המסמכים אך לא הבינו על מה חתמו.

השופטת דחתה את טענתו של קראוז כי חתימה בשם לקוח על גבי טפסים שונים היא נוהג רווח בין סוכני הביטוח, בהסתמך על עדותה של מנהלת צוות ביטוח חיים בחברת ביטוח שהעידה כי חברת הביטוח מקבלת אך ורק חתימה של המבוטח עצמו. עוד נקבע כי קראוז לא צירף מסמכים המוכיחים את אותו נוהג הנטען על ידו ולא העיד סוכני ביטוח נוספים שיאשרו את טענותיו.

השופטת דחתה גם את הטענה כי המעשים נעשו בהסכמת המבוטחים וקבעה כי איש מהם לא הסמיך אותו לחתום בשמו על בקשה להלוואה או לפדיון הפוליסה, שכן כל המבוטחים העידו כי לו היו יודעים שהכספים שהם הולכים לקבל הם למעשה כספי הפוליסה שלהם – לא היו מאשרים לו לפעול לכך בשמם.

 

 

(ת"פ 7796-08)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה