שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה תקים יחידת סייבר שתילחם במתקפות על תשתיות המחשבים בישראל

חדשות

המשטרה תקים יחידת סייבר שתילחם במתקפות על תשתיות המחשבים בישראל, צילום: צילום: Getty images Israel
המשטרה תקים יחידת סייבר שתילחם במתקפות על תשתיות המחשבים בישראל
12/11/2012, עו"ד אנה נודל

לפני כשבועיים נותקו כל המחשבים במשטרה מהאינטרנט בעקבות חשד למתקפת סייבר מערכתית על מחשבי המשטרה עצמה. מפכ"ל המשטרה יוחנו דנינו: "לפשיעה ברשת יש מאפיינים של טרור"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו הכריז היום (ב') על הקמת יחידת סייבר במשטרת ישראל. היחידה שתתמקד בתחום הפשיעה ברשת תוקם בעוד מספר חודשים במימון משותף של המשטרה ומשרד האוצר ותכלול כ-60 שוטרים.

במסגרת הכנס הבינלאומי לביטחון המולדת שנערך היום בתל אביב אמר דנינו שמתקפות הסייבר הן אחד האיומים הגדולים על כל משטרות העולם. לדברי דנינו, ישנם קווי דמיון רבים בין ארגוני טרור וארגוני פשיעה: "הם הופכים מארגון מקומי לגלובלי, מארגון היררכי לארגון רישתי, ורמת התחכום בהם הולכת וגדלה. נתיבי הברחה פליליים משמשים כפלטפורמה למטרות טרור. כך גם בסוגיה שנעשית יותר ויותר משמעותית – 'פשיעת סייבר', שגם לה מאפיינים של טרור".

לפני שבועיים מחשבי המשטרה עצמה הותקפו. המשטרה חשדה במתקפת סייבר מערכתית וניתקה את כל המחשבים מרשת האינטרנט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:55
קומיט וכל טופס במתנה