שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד ציון אמיר: "בפסק הדין של קצב יש הכל חוץ ממשפט. זה סיפור מסריח"

חדשות

עו"ד ציון אמיר: "בפסק הדין של קצב יש הכל חוץ ממשפט. זה סיפור מסריח", צילום: צילום: אלכסנדר כץ
עו"ד ציון אמיר: "בפסק הדין של קצב יש הכל חוץ ממשפט. זה סיפור מסריח"
07/11/2012, אלכסנדר כץ, אייס

פרקליטו של קצב דיבר בכנס אילת לעיתונות. יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן: "הנחקר מתמודד מול חוקר - ואז בית המשפט של הציבור קורע אותו"

נתחיל בשורה התחתונה: משתתפי הפאנל "יש שופטים והם יושבים באולפני הטלוויזיה" הסכימו כי שופטים אינם יכולים שלא להיות מושפעים מהתקשורת והציבור. לא כל המשתתפים בפאנל גינו תופעה זו. ברוך קרא מ"חדשות 10, למשל, אמר כי "שופטים מושפעים מהרבה דברים – מהשורשים שלהם, מהסביבה שלהם, מהמשפחה, וגם מהעיתון והטלוויזיה. אנחנו (העיתונאים) צריכים לדעת שמה שאנחנו כותבים זו האמת. אנחנו לא אחראים אם השופטים מושפעים".

מנכ"ל "חדשות 2" אבי וייס טען כי התקשורת באופן גורף אינה אוהבת את החוקים שמצרים את פעילותה, למשל איסור על פרסום שמו של חשוד ביומיים הראשונים למעצרו. "אנחנו מקיימים את חוק 48 השעות של פרסום שמות, אני מודה שלא אהבנו את החוק, לרוב אנחנו לא אוהבים כל חוק שקשור לתקשורת, באופן אינסטינקטיבי אנחנו תמיד מתנגדים, אבל אפשר להבין מה עומד מאחורי החוק הזה".

עו"ד רון פישר, בעל ניסיון עשיר בתחום התקשורת, אמר כי "יש שורה של פסקי דין שבהם בית המשפט אמר את דברו בצורה נוקבת שהתקשורת חצתה את כל הגבולות". פישר התייחס לסיפור מהעבר, שאותו ייחס לשופט בדימוס שלי טימן. לדבריו, "אחת הסיבות לפרישתו של טימן הייתה שבפרשה תקשורתית, אחרי שמיעת עדות של מתלוננת, השופטים יצאו מן האולם ואז אמר טימן כי אי אפשר להרשיע את החשוד, כי העדות לא מחזיקה מים. השופט השני בהרכב, ענה לו 'אתה יודע מה יעשו לנו אם לא נרשיע?'". על כך ענה אבי וייס: "זה נשמע מאד מרגש, אבל מאז שטימן פרש, הוא שוהה בכל אולפן טלוויזיה שקיים, ועושה בדיוק את מה שהוא יצא נגדו".

לשאלה האם התקשורת מסננת תכנים מחשש שישפיעו על השופטים, ענה עורך "אולפן שישי" בערוץ 2 ואיש גל"צ גולן יוכפז: "קודם כל החוק הוא המסננת האולטימטיבית הראשונה שלי. הסביבה מלאה באינטרסים – הפרקליטות, התקשורת. בית המשפט מושפע מהרבה דברים, מהציבור, מהתקשורת. יש הרבה סוגים של השפעות: שופט כותב גם לקראת המינוי הבא שלו. שופט שרוצה להתקדם הלאה, גם אם פסק הדין שלו לא משתנה משמעותית, המוזיקה של הפסיקה שלו הולכת לפי מי שאחראי על המינוי הבא שלו. יש עורכי דין שיתנו חומרים על גופתו של הלקוח, העיקר לקבל פריים בטלוויזיה".

יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, אמיר דן, הודה כי היה מעדיף שלא יהיה סיקור תקשורתי במשפטים: "אם זה היה קשור בי, לא היה סיקור של המשפט של האישיות הציבורית. אבל כשמדובר באישיות ציבורית, המשטרה והפרקליטות פועלים לעיתים על פי אינטרסים. ישנן הדלפות מגמתיות. מצד אחד החשוד צריך להתמודד מול החוקר, ומצד שני – מול בית המשפט של הציבור שקורע אותו. זה בית משפט של כותרות. ישנם עיתונאים שמתייחסים לגופים כמו הפרקליטות והמשטרה כאל נציגי הציבור שנוהגים בתום לב, ולא כך הדבר. ישנם כתבים שניהלו מלחמה מטורפת (נגד אולמרט) שמבחינתם כתב האישום זה גזר הדין, וגם היום כתב האישום זה גזר הדין".

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של הנשיא לשעבר משה קצב במשפט שהתנהל נגדו, מאמין אף הוא שהשופטים מושפעים מהתקשורת: "אדם שחשוף לדיווח וסיקור מאסיבי של אישומים וחשדות אמור בסופו של דבר להיות משופע. משפט פלילי איננו מדע, זה היכולת שלך לספר סיפור, כתובע, כסנגור, כאמיר דן, כשופט שפוסק. אין לי ספק שפסק הדין הושפע ממסע השטנה במשך חמש שנים שהתנהל נגד האיש. זה סיפור מסריח, יש פה הכל, משפט לא היה בו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה