שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נפתח משפטו של ערן מזרחי המואשם בגניבת כספי המשקיעים

חדשות

נפתח משפטו של ערן מזרחי המואשם בגניבת כספי המשקיעים, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
נפתח משפטו של ערן מזרחי המואשם בגניבת כספי המשקיעים
30/10/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש המחוזי בת"א נעתר לבקשת עורכי דינו של מזרחי לדחות את הדיונים בחודשיים בשל הצטרפותו לייצוג של עו"ד מיכה פרידמן. בהיעדר מחלוקת על העובדות, הדיון בעניינו צפוי להתמקד בשאלת הכוונה הפלילית

לאחר שנעצר לראשונה במאי 2012 הובא הבוקר (ג') ערן מזרחי לדיון ראשון משפטו כשהוא מלווה בשוטרי שירות בתי הסוהר. מזרחי מואשם בלא פחות מ-96 סעיפי אישום על עבירות שביצע ב-94 לקוחותיו, רבים מהם קרובי משפחתו וחבריו. הוא התחזה בפניהם כמומחה השקעות מט"ח, המצליח להשיג תשואות גבוהות ויציבות.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב צבי גורפינקל אמר בפתח המשפט שמדובר בתיק בו הדיון יהיה משפטי גרידא, מכיוון שאין מחלוקת על העובדות. ברור שהנאשם נטל את כספם של המשקיעים וברור שחלק מהכספים לא הוחזרו לבעליהם. לכן, אמר השופט, המשפט יתמקד בשאלת כוונת הנאשם – האם היו לו כוונות פליליות, או שמא מדובר במי שניסה להשקיע כספים בתום לב ולא הצליח להשיג את התשואות המיוחלות.

לטענת המשקיעים של מזרחי, הוא הציג בפניהם מסמכים מפוברקים המוכיחים לכאורה את הצלחותיו. לדבריהם, הוא אמר להם שהכספים מושקעים במט"ח באמצעות בנק בשוויץ, לעתים באפיקים מזדמנים כדאיים במיוחד ובאפיק סולידי.

עד כה ייצג את מזרחי עו"ד מנחם רובינשטיין, אולם לדיון הגיע גם עו"ד מיכה פרידמן שהצטרף לאחרונה לתיק וביקש מבית המשפט לדחות את הדיון כדי לאפשר לו ללמוד את התיק. השופט נעתר לבקשה והורה לבטל את דיוני ההוכחות הקרובים וקבע את הדיון הבא ל-13 בדצמבר.

כתב האישום נגד מזרחי הוגש כחודש לאחר שנעצר על ידי עורכי הדין יוחאי בן שמואל ויוסי אלון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות. בין עשרות סעיפי האישום נגדו הוא מואשם בגניבה בידי מורשה, זיוף בנסיבות מחמירות ובעבירות על חוק איסור הלבנת הון.

לאחר מעצרו מונה כונס נכסים לנכסיו של מזרחי, בין היתר למכירת הווילה שלו בסביון ששוויה הוערך ב-12 מיליון שקל. אשתו של מזרחי פונתה מהווילה ובקשתה למכור אותה בעצמה נדחתה על ידי ההוצאה לפועל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:154
קומיט וכל טופס במתנה